NĚMEC, Jiří a Věra VOJTOVÁ. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2009, 381 s. Pd. ISBN 978-80-210-5033-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním.
Název česky Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním
Název anglicky Education of Socially Disadvantaged Pupils
Autoři NĚMEC, Jiří a Věra VOJTOVÁ.
Vydání 1. vyd. Brno, 381 s. Pd, 2009.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5033-4
Klíčová slova česky vzdělávání; sociální znevýhodění; socializace; inkluze; výzkum; problémy v chování; romský žák;
Klíčová slova anglicky education; socially disadvantaged pupils; socialization; inclusion; research; behaviour disorder; roma pupil
Štítky Munipress
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D., učo 17410. Změněno: 20. 1. 2011 17:53.
Anotace
Publikace prezentuje jednotlivá výzkumná šetření z šesti tématických okruhů, odpovídajících specifickým atributům edukace žáků se sociálním znevýhodněním, od širších systémových souvislostí přes strategie výuky a učení žáků se sociálním znevýhodněním až ke specifikům prevence a intervence ve školách a školských zařízeních. Jednotlivé kapitoly monografie spojuje inkluzivní přístup autorů, orientace jejich výzkumů na dovednosti a kompetence žáků/dětí a mladých dospělých se sociálním znevýhodněním a na jejich využití pro úspěšnou socializaci a kvalitu života těchto dětí v dospělosti.Výstup z výzkumu MSM0021622443
Anotace anglicky
The publication present study of research. It is divided into six thematic domains which respond to the specific attributes of socially disadvantaged pupils education. It covers wider systemic connections; teaching and learning strategies of socially disadvantaged pupils as well as the specifics of the prevention and intervention at schools and school institutions. The individual chapters in the monograph are connected by the authors inclusive attitudes, their research orientation aimed at the skills and competences of socially disadvantaged pupils/children and young adults and by the practical use of the research for successful socialisation and the quality of life in adulthood.Published in the framework of research nr.MSM0021622443.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 19:35