2009
Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním.
NĚMEC, Jiří a Věra VOJTOVÁZákladní údaje
Originální název
Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním.
Název česky
Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním
Název anglicky
Education of Socially Disadvantaged Pupils
Autoři
Vydání
1. vyd. Brno, 381 s. Pd, 2009
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-5033-4
Klíčová slova česky
vzdělávání; sociální znevýhodění; socializace; inkluze; výzkum; problémy v chování; romský žák;
Klíčová slova anglicky
education; socially disadvantaged pupils; socialization; inclusion; research; behaviour disorder; roma pupil
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 20. 1. 2011 17:53, doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.
V originále
Publikace prezentuje jednotlivá výzkumná šetření z šesti tématických okruhů, odpovídajících specifickým atributům edukace žáků se sociálním znevýhodněním, od širších systémových souvislostí přes strategie výuky a učení žáků se sociálním znevýhodněním až ke specifikům prevence a intervence ve školách a školských zařízeních. Jednotlivé kapitoly monografie spojuje inkluzivní přístup autorů, orientace jejich výzkumů na dovednosti a kompetence žáků/dětí a mladých dospělých se sociálním znevýhodněním a na jejich využití pro úspěšnou socializaci a kvalitu života těchto dětí v dospělosti.Výstup z výzkumu MSM0021622443
Anglicky
The publication present study of research. It is divided into six thematic domains which respond to the specific attributes of socially disadvantaged pupils education. It covers wider systemic connections; teaching and learning strategies of socially disadvantaged pupils as well as the specifics of the prevention and intervention at schools and school institutions. The individual chapters in the monograph are connected by the authors inclusive attitudes, their research orientation aimed at the skills and competences of socially disadvantaged pupils/children and young adults and by the practical use of the research for successful socialisation and the quality of life in adulthood.Published in the framework of research nr.MSM0021622443.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|