B 2009

Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním.

NĚMEC, Jiří a Věra VOJTOVÁ

Základní údaje

Originální název

Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním.

Název česky

Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním

Název anglicky

Education of Socially Disadvantaged Pupils

Vydání

1. vyd. Brno, 381 s. Pd, 2009

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5033-4

Klíčová slova česky

vzdělávání; sociální znevýhodění; socializace; inkluze; výzkum; problémy v chování; romský žák;

Klíčová slova anglicky

education; socially disadvantaged pupils; socialization; inclusion; research; behaviour disorder; roma pupil

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 20. 1. 2011 17:53, doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.

Anotace

V originále

Publikace prezentuje jednotlivá výzkumná šetření z šesti tématických okruhů, odpovídajících specifickým atributům edukace žáků se sociálním znevýhodněním, od širších systémových souvislostí přes strategie výuky a učení žáků se sociálním znevýhodněním až ke specifikům prevence a intervence ve školách a školských zařízeních. Jednotlivé kapitoly monografie spojuje inkluzivní přístup autorů, orientace jejich výzkumů na dovednosti a kompetence žáků/dětí a mladých dospělých se sociálním znevýhodněním a na jejich využití pro úspěšnou socializaci a kvalitu života těchto dětí v dospělosti.Výstup z výzkumu MSM0021622443

Anglicky

The publication present study of research. It is divided into six thematic domains which respond to the specific attributes of socially disadvantaged pupils education. It covers wider systemic connections; teaching and learning strategies of socially disadvantaged pupils as well as the specifics of the prevention and intervention at schools and school institutions. The individual chapters in the monograph are connected by the authors inclusive attitudes, their research orientation aimed at the skills and competences of socially disadvantaged pupils/children and young adults and by the practical use of the research for successful socialisation and the quality of life in adulthood.Published in the framework of research nr.MSM0021622443.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání