B 2009

Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním.

NĚMEC, Jiří and Věra VOJTOVÁ

Basic information

Original name

Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním.

Name in Czech

Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním

Name (in English)

Education of Socially Disadvantaged Pupils

Edition

1. vyd. Brno, 381 pp. Pd, 2009

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-5033-4

Keywords (in Czech)

vzdělávání; sociální znevýhodění; socializace; inkluze; výzkum; problémy v chování; romský žák;

Keywords in English

education; socially disadvantaged pupils; socialization; inclusion; research; behaviour disorder; roma pupil

Tags

Tags

Reviewed
Změněno: 20/1/2011 17:53, doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.

Abstract

V originále

Publikace prezentuje jednotlivá výzkumná šetření z šesti tématických okruhů, odpovídajících specifickým atributům edukace žáků se sociálním znevýhodněním, od širších systémových souvislostí přes strategie výuky a učení žáků se sociálním znevýhodněním až ke specifikům prevence a intervence ve školách a školských zařízeních. Jednotlivé kapitoly monografie spojuje inkluzivní přístup autorů, orientace jejich výzkumů na dovednosti a kompetence žáků/dětí a mladých dospělých se sociálním znevýhodněním a na jejich využití pro úspěšnou socializaci a kvalitu života těchto dětí v dospělosti.Výstup z výzkumu MSM0021622443

In English

The publication present study of research. It is divided into six thematic domains which respond to the specific attributes of socially disadvantaged pupils education. It covers wider systemic connections; teaching and learning strategies of socially disadvantaged pupils as well as the specifics of the prevention and intervention at schools and school institutions. The individual chapters in the monograph are connected by the authors inclusive attitudes, their research orientation aimed at the skills and competences of socially disadvantaged pupils/children and young adults and by the practical use of the research for successful socialisation and the quality of life in adulthood.Published in the framework of research nr.MSM0021622443.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education