Detailed Information on Publication Record
2009
Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním.
NĚMEC, Jiří and Věra VOJTOVÁBasic information
Original name
Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním.
Name in Czech
Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním
Name (in English)
Education of Socially Disadvantaged Pupils
Authors
Edition
1. vyd. Brno, 381 pp. Pd, 2009
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-5033-4
Keywords (in Czech)
vzdělávání; sociální znevýhodění; socializace; inkluze; výzkum; problémy v chování; romský žák;
Keywords in English
education; socially disadvantaged pupils; socialization; inclusion; research; behaviour disorder; roma pupil
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 20/1/2011 17:53, doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.
V originále
Publikace prezentuje jednotlivá výzkumná šetření z šesti tématických okruhů, odpovídajících specifickým atributům edukace žáků se sociálním znevýhodněním, od širších systémových souvislostí přes strategie výuky a učení žáků se sociálním znevýhodněním až ke specifikům prevence a intervence ve školách a školských zařízeních. Jednotlivé kapitoly monografie spojuje inkluzivní přístup autorů, orientace jejich výzkumů na dovednosti a kompetence žáků/dětí a mladých dospělých se sociálním znevýhodněním a na jejich využití pro úspěšnou socializaci a kvalitu života těchto dětí v dospělosti.Výstup z výzkumu MSM0021622443
In English
The publication present study of research. It is divided into six thematic domains which respond to the specific attributes of socially disadvantaged pupils education. It covers wider systemic connections; teaching and learning strategies of socially disadvantaged pupils as well as the specifics of the prevention and intervention at schools and school institutions. The individual chapters in the monograph are connected by the authors inclusive attitudes, their research orientation aimed at the skills and competences of socially disadvantaged pupils/children and young adults and by the practical use of the research for successful socialisation and the quality of life in adulthood.Published in the framework of research nr.MSM0021622443.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|