NOVÁKOVÁ, Zita. Sociální interakce žáků se zrakovým postižením v kontextu integrativního vzdělávání. In Vítková, M.; Vojtová, V. (eds.) Vzdělávání žáků se sociálním znevyhodněním: Education of Socially Diadvantaged Students. 1. vyd. Brno: Paido, 2009, 8 s. ISBN 978-80-7315-188-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Sociální interakce žáků se zrakovým postižením v kontextu integrativního vzdělávání
Název anglicky Social Interaction of Students with Visual Impairments in Context of Integrative Education
Autoři NOVÁKOVÁ, Zita (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Vítková, M.; Vojtová, V. (eds.) Vzdělávání žáků se sociálním znevyhodněním: Education of Socially Diadvantaged Students, 8 s. 2009.
Nakladatel Paido
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/09:00043129
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-188-1
Klíčová slova česky sociální inkluze; integrativní vzdělávání; sociální kompetence; sociální interakce; žák se zrakovým postižením; poruchy chování a emocí; pervazivní vývojová porucha; stereotypní chování
Klíčová slova anglicky social inclusion; integrative education; social competence; social interaction; student with visual impairment; emotional and behavioural disorders; pervasive developmental disorder; stereotypical behaviour
Změnil Změnila: PhDr. Mgr. Zita Nováková, Ph.D., učo 18686. Změněno: 3. 5. 2011 11:51.
Anotace
Článek je součástí výstupu z výzkumného záměru. Zabývá se problémy žáků se zrakovým postižením v sociální interakci. Důraz je kladen na sociální kompetence žáků v souvislosti s poruchami chování, které plynou z těžkého zrakového postižení. Integrativní vzdělávání poskytuje přirozené prostředí, kde mohou být sociálněinterakční dovednosti žáků podporovány.
Anotace anglicky
The article is a part of a research plan output. It deals with the issue of students with visual impairments and their difficulties in social interaction. The social skills of these students in the context of emotional and behavioural problems are stressed. The integrative educaiton provides a natural environment for supporting social interaction skills of the students.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 27. 4. 2024 05:35