KLAPALOVÁ, Alena. Odběratelé, zákazníci (B4). In Konkurenční schopnost podniků. Analýza faktorů hospodářské úspěšnosti. Druhá etapa. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2009, s. 189 - 215, 26 s. 1. ISBN 978-80-210-5058-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Odběratelé, zákazníci (B4)
Název anglicky Customers (B4)
Autoři KLAPALOVÁ, Alena (203 Česká republika, garant).
Vydání 1. vyd. Brno, Konkurenční schopnost podniků. Analýza faktorů hospodářské úspěšnosti. Druhá etapa, od s. 189 - 215, 26 s. 1. 2009.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14560/09:00038130
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-210-5058-7
Klíčová slova česky zákazníci; stabilita; teritorium; obchodní strategie
Klíčová slova anglicky customers; stability; territory; business strategy
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D., učo 1126. Změněno: 9. 4. 2010 15:59.
Anotace
Kapitola prezentuje výsledky primární analýzy věnované vybraným ukazatelům týkajícím se vztahu podniku k zákazníkům, resp. odběratelům. Sledovanými ukazateli byly uplatňována obchodní strategie, struktura typů zákazníků a jejich podíly na tržbách, stabilita zákazníků dle typů zákazníků, teritorium zákazníků a míra specifičnosti produktů analyzovaných podniků. Nejméně zastoupenou strategií je strategie zacílení se na úzký segment kombinovanou s využitím konkurenční výhody nízkých nákladů. Strategičtí zákazníci tvoří více než polovinu tržeb na úkor ostatních odběratelů. Zakázky financované z veřejných zdrojů představují podíl pouze necelých čtrnáct procent. Strategičtí odběratelé vykazují taktéž i vyšší míru stability než ostatní odběratelé. Převážná většina zákazníků je z regionu a dalšího tuzemska na úkor zahraničních zákazníků. Více než polovina podniků nabízí spíše standardizované produkty než produkty specifické.
Anotace anglicky
Chapter presents the results of primary analysis applied to the chosen indicators concerning the relationship of company to the customers. Followed-up indicators were realized business strategy, customers types structure and their sales share, customers stability, territory of customers and the rate of products specificity of the analyzed companies. The less realized strategy is the cost focus strategy. Strategic customers represent more than half of the sales compared to other customers. Orders financed from the public resources create the share of less than fourteen percents. Strategic customers embody also the higher stability compared to other customers. The prevalent majority of customers is from the region or the rest of the country at the accord of the abroad. More than a half of companies offer rather standardized products than special products.
Návaznosti
1M0524, projekt VaVNázev: Centrum výzkumu konkurenční schopnosti české ekonomiky
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum výzkumu konkurenční schopnosti české ekonomiky
VytisknoutZobrazeno: 15. 6. 2024 16:21