Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{864354, author = {Klapalová, Alena}, address = {Brno}, booktitle = {Konkurenční schopnost podniků. Analýza faktorů hospodářské úspěšnosti. Druhá etapa}, edition = {1.}, keywords = {customers; stability; territory; business strategy}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-210-5058-7}, pages = {189 - 215}, publisher = {Masarykova univerzita}, title = {Odběratelé, zákazníci (B4)}, year = {2009} }
TY - CHAP ID - 864354 AU - Klapalová, Alena PY - 2009 TI - Odběratelé, zákazníci (B4) VL - 1. PB - Masarykova univerzita CY - Brno SN - 9788021050587 KW - customers KW - stability KW - territory KW - business strategy N2 - Kapitola prezentuje výsledky primární analýzy věnované vybraným ukazatelům týkajícím se vztahu podniku k zákazníkům, resp. odběratelům. Sledovanými ukazateli byly uplatňována obchodní strategie, struktura typů zákazníků a jejich podíly na tržbách, stabilita zákazníků dle typů zákazníků, teritorium zákazníků a míra specifičnosti produktů analyzovaných podniků. Nejméně zastoupenou strategií je strategie zacílení se na úzký segment kombinovanou s využitím konkurenční výhody nízkých nákladů. Strategičtí zákazníci tvoří více než polovinu tržeb na úkor ostatních odběratelů. Zakázky financované z veřejných zdrojů představují podíl pouze necelých čtrnáct procent. Strategičtí odběratelé vykazují taktéž i vyšší míru stability než ostatní odběratelé. Převážná většina zákazníků je z regionu a dalšího tuzemska na úkor zahraničních zákazníků. Více než polovina podniků nabízí spíše standardizované produkty než produkty specifické. ER -
KLAPALOVÁ, Alena. Odběratelé, zákazníci (B4). In \textit{Konkurenční schopnost podniků. Analýza faktorů hospodářské úspěšnosti. Druhá etapa}. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2009, s.~189 - 215, 26 s. 1. ISBN~978-80-210-5058-7.
|