C 2009

Integrace žáků s narušenou komunikační schopností do logopedických tříd základních škol.

KLENKOVÁ, Jiřina

Basic information

Original name

Integrace žáků s narušenou komunikační schopností do logopedických tříd základních škol.

Name (in English)

Integration of pupils with communication disorder in the logopedical classes of primary schools.

Authors

KLENKOVÁ, Jiřina (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami III. Education of Pupils with Special Educational Needs III. 443 pp. speciální pedagogika, 2009

Publisher

MU

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/09:00038141

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-5032-7

Keywords in English

primary school; communication ability disturbance; special pedagogue; special educational needs; integration; individual integration; group integration

Tags

Reviewed
Změněno: 18/1/2010 18:25, doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D.

Abstract

V originále

Ve stati je prezentován výzkum zaměřený na zajištění poradenství pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Hlavním cílem výzkumu je analýza současného stavu podpory integrovaných dětí s narušenou komunikační schopností v mateřských školách a žáků s narušenou komunikační schopností v základní škole.

In English

The research, which is presented in this article, focuses on the counselling resource for pupils with special educational needs. Aim of this research is to analyse contemporary conditions of support to integrated children with communicative disorder in the kindergarden and pupil with communicative disorder in the primary school.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education