2009
Žák se specificky narušeným vývojem řeči v základní škole.
BOČKOVÁ, Barbora a Jiřina KLENKOVÁZákladní údaje
Originální název
Žák se specificky narušeným vývojem řeči v základní škole.
Název anglicky
The Pupils with Specifically Impaired Language Development at Primary School.
Autoři
BOČKOVÁ, Barbora (203 Česká republika) a Jiřina KLENKOVÁ (203 Česká republika, garant)
Vydání
Olomouc, X. mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami a V. mezinárodní dramaterapeutická konference. 15 s. 2009
Nakladatel
Univerzita Palackého
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/09:00038144
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-903832-7-2
Klíčová slova česky
komunikace; komunikační kompetence; narušená komunikační schopnost; dysfázie; specifická narušení jazyka; poruchy centrálního auditivního zpracování signálu; děti s vývojovými poruchami řeči; logopedická intervence
Klíčová slova anglicky
communication; communication competences; impaired communication abilities; dysphasia; specific language impairment; central auditory processing disorders; children with developmental speech disorders; speech-language intervention
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 8. 1. 2010 17:34, doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D.
V originále
Článek se zabývá výzkumem v oblasti specificky narušeného vývojem řeči u dětí a jejich vzděláváním v základní škole. Prezentuje současné poznatky o vývojové dysfázii. Je prezentován výzkum, který byl realizován na základních školách v Jihomoravském kraji v roce 2008 - 2009. Výzkumný tým si vytýčil několik cílů - analyzovat výskyt narušené komunikační schopnosti u s žáků a zjistit druh narušení komunikace. Dále byly analyzovány projevy v komunikačních schopnostech žáků, které se odrážejí ve vzdělávacím procesu.
Anglicky
The article presents a research carried out in 1st to 5 th grades of primary schools in the South Moravian Region in the years 2008-2009. The research team formed several goals, to analyze the occurence of impaired communication abilities in pupils and to determine the category of impaired communication abilities. Furthermore, to analyze the manifestations in communication abilities of pupils, which are reflected in the educational process.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|