D 2009

Žák se specificky narušeným vývojem řeči v základní škole.

BOČKOVÁ, Barbora a Jiřina KLENKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Žák se specificky narušeným vývojem řeči v základní škole.

Název anglicky

The Pupils with Specifically Impaired Language Development at Primary School.

Autoři

BOČKOVÁ, Barbora (203 Česká republika) a Jiřina KLENKOVÁ (203 Česká republika, garant)

Vydání

Olomouc, X. mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami a V. mezinárodní dramaterapeutická konference. 15 s. 2009

Nakladatel

Univerzita Palackého

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/09:00038144

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-903832-7-2

Klíčová slova česky

komunikace; komunikační kompetence; narušená komunikační schopnost; dysfázie; specifická narušení jazyka; poruchy centrálního auditivního zpracování signálu; děti s vývojovými poruchami řeči; logopedická intervence

Klíčová slova anglicky

communication; communication competences; impaired communication abilities; dysphasia; specific language impairment; central auditory processing disorders; children with developmental speech disorders; speech-language intervention

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 8. 1. 2010 17:34, doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D.

Anotace

V originále

Článek se zabývá výzkumem v oblasti specificky narušeného vývojem řeči u dětí a jejich vzděláváním v základní škole. Prezentuje současné poznatky o vývojové dysfázii. Je prezentován výzkum, který byl realizován na základních školách v Jihomoravském kraji v roce 2008 - 2009. Výzkumný tým si vytýčil několik cílů - analyzovat výskyt narušené komunikační schopnosti u s žáků a zjistit druh narušení komunikace. Dále byly analyzovány projevy v komunikačních schopnostech žáků, které se odrážejí ve vzdělávacím procesu.

Anglicky

The article presents a research carried out in 1st to 5 th grades of primary schools in the South Moravian Region in the years 2008-2009. The research team formed several goals, to analyze the occurence of impaired communication abilities in pupils and to determine the category of impaired communication abilities. Furthermore, to analyze the manifestations in communication abilities of pupils, which are reflected in the educational process.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání