2009
Problematika terapie specificky narušeného vývoje řeči z pohledu logopedů ze speciálně pedagogických center
BOČKOVÁ, BarboraZákladní údaje
Originální název
Problematika terapie specificky narušeného vývoje řeči z pohledu logopedů ze speciálně pedagogických center
Název anglicky
The Therapy of Specifically Impaired Language Development from the Speech Therapists from the Special Education Centres Perspective
Autoři
BOČKOVÁ, Barbora (203 Česká republika, garant)
Vydání
1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami III. Education of Pupils with Special Educational Needs III. od s. 151-164, 13 s. Speciální pedagogika, 2009
Nakladatel
MU
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/09:00038159
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-5032-7
Klíčová slova česky
specificky narušený vývoj řeči; speciálně pedagogické centrum; logoped; dítě/žák se specificky narušeným vývojem řeči; logopedická intervence
Klíčová slova anglicky
specifically impaired langugage development; special educational centre; speech therapist; child/pupil with specifically impaired langage development; speech therapy
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 18. 1. 2010 09:16, PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D.
V originále
Ve stati jsou prezentovány výsledky výzkumného šetření týkajícího se přístupů speciálních pedagogů k podpoře žáků se specificky narušeným vývojem řeči. Výzkumné šetření bylo zaměřeno na problematiku terapie specificky narušeného vývoje řeči a osloveni byli logopedi působící ve speciálně pedagogických centrech, k nimž děti a žáci s touto formou narušené komunikační schopnosti docházejí. Na základě poznatků získaných prostřednictvím dotazníků byly analyzovány postupy logopedické intervence, možnosti mezioborové spolupráce s dalšími odborníky v diagnostickém i terapeutickém procesu a také s rodiči a učiteli žáků se specificky narušeným vývojem řeči.
Anglicky
A research study, which is presented in this article, presents results of research focused on therapy of specifically impaired language development. Speech therapists working in the special educational centres were the focus group in this research. Questionnaires focused on speech intervention procedures and possibilities of interdisciplinary cooperation with other experts, parents and teachers of pupils with specifically impaired language development were distributed.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|