BOČKOVÁ, Barbora. Problematika terapie specificky narušeného vývoje řeči z pohledu logopedů ze speciálně pedagogických center (The Therapy of Specifically Impaired Language Development from the Speech Therapists from the Special Education Centres Perspective). In BARTOŇOVÁ, Miroslava and Marie VÍTKOVÁ. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami III. Education of Pupils with Special Educational Needs III. 1st ed. Brno: MU, 2009, p. 151-164, 13 pp. Speciální pedagogika. ISBN 978-80-210-5032-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Problematika terapie specificky narušeného vývoje řeči z pohledu logopedů ze speciálně pedagogických center
Name (in English) The Therapy of Specifically Impaired Language Development from the Speech Therapists from the Special Education Centres Perspective
Authors BOČKOVÁ, Barbora (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami III. Education of Pupils with Special Educational Needs III. p. 151-164, 13 pp. Speciální pedagogika, 2009.
Publisher MU
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00038159
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5032-7
Keywords (in Czech) specificky narušený vývoj řeči; speciálně pedagogické centrum; logoped; dítě/žák se specificky narušeným vývojem řeči; logopedická intervence
Keywords in English specifically impaired langugage development; special educational centre; speech therapist; child/pupil with specifically impaired langage development; speech therapy
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D., učo 67483. Changed: 18/1/2010 09:16.
Abstract
Ve stati jsou prezentovány výsledky výzkumného šetření týkajícího se přístupů speciálních pedagogů k podpoře žáků se specificky narušeným vývojem řeči. Výzkumné šetření bylo zaměřeno na problematiku terapie specificky narušeného vývoje řeči a osloveni byli logopedi působící ve speciálně pedagogických centrech, k nimž děti a žáci s touto formou narušené komunikační schopnosti docházejí. Na základě poznatků získaných prostřednictvím dotazníků byly analyzovány postupy logopedické intervence, možnosti mezioborové spolupráce s dalšími odborníky v diagnostickém i terapeutickém procesu a také s rodiči a učiteli žáků se specificky narušeným vývojem řeči.
Abstract (in English)
A research study, which is presented in this article, presents results of research focused on therapy of specifically impaired language development. Speech therapists working in the special educational centres were the focus group in this research. Questionnaires focused on speech intervention procedures and possibilities of interdisciplinary cooperation with other experts, parents and teachers of pupils with specifically impaired language development were distributed.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 1/9/2024 04:19