C 2009

Inclusive Education as a Factor of Socialization of the Socially Disadvantaged Pupils in the Czech Perspective

NĚMEC, Jiří a Věra VOJTOVÁ

Základní údaje

Originální název

Inclusive Education as a Factor of Socialization of the Socially Disadvantaged Pupils in the Czech Perspective

Název česky

Inkluzivní vzdělávání jako faktor socializace sociálně znevýhodněných žáků v české perspektivě

Autoři

NĚMEC, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí) a Věra VOJTOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Education of Socially Disadvantaged Pupils Across Europe, od s. 15–28, 14 s. Pd, 2009

Nakladatel

MUNI Press

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/09:00038185

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5106-5

Klíčová slova česky

socializace; sociálně znevýhodnění žáci; integrace; segregace; žáci imograntů; edukace

Klíčová slova anglicky

inclusive education; socialization; social disadvantages; school drop out; institutional care; segregated care; immigrant pupils; potentiality

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 19. 7. 2013 09:27, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

The main aspects of inclusive education will be introduced in the first chapter of the book. Individualization and differentiation in schools form the paths for a quality life in the adulthood. They create a positive school climate and prevent the pupils from dropping out from the mainstream schools. We introduce these concepts from the curricular and systemic points of view. The article presents the research MSM0021622443.

Česky

V úvodní kapitole monografie se zabýváme základními atributy vzdělávání v kontextu inkluzivních přístupů ve školním prostředí. Individualizace výuky a diferenciace ve školním prostředí předznamenává plynulou socializaci a otevírá prostor kvality života v dospělosti. Přináší pozitivní klima do školních tříd a zamezuje vylučování žáků ze škol hlavního proudu vzdělávání. Představíme dané koncepty ve vztahu ke skupině žáků se sociálním znevýhodněním v kurikulárním i systémovém prostředí české školy.Výzkum číslo MSM0021622443.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání