Detailed Information on Publication Record
2009
Odstraňování bariér při společném vzdělávání žáků a studentů pomocí metod dramatické výchovy.
HAMADOVÁ, Petra and Marie PAVLOVSKÁBasic information
Original name
Odstraňování bariér při společném vzdělávání žáků a studentů pomocí metod dramatické výchovy.
Name (in English)
Removal of Bariers in Inclusive Education Using Drama Education Methods
Authors
HAMADOVÁ, Petra (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Marie PAVLOVSKÁ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, Vítková, M., Vojtová, V. et al. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students. 8 pp. 2009
Publisher
MU
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/09:00038208
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-188-1
Keywords (in Czech)
člověk s postižením;zrakové postižení; sebepojetí
Keywords in English
person with disability; visual impairment;inclusion; self-concept
Tags
Reviewed
Změněno: 1/4/2011 16:50, PhDr. Petra Röderová, Ph.D.
V originále
Příspěvek je zaměřen na problematiku odstraňování bariér při společném vzdělávání žáků a studentů s postižením a bez postižení pomocí metod dramatické výchovy. Chceme zde ukázat, že právě ony se mohou stát efektivním nástrojem pro odstraňování bariér ve společném vzdělávání. Uplatněním metod dramatické výchovy v projektu, který představíme, se nám podařilo propojit svět osob s postižením a bez něj, vzájemné poznání, akceptace a byla navázána spolupráce studentů s postižením a bez postižení. Výzkum potvrdil, že vzájemná akceptace a spolupráce podporuje významně sebepojetí člověka s postižením.
In English
The presentation focuses on the topic of inclusive education. The Drama methods are an effective tool for breaking down barriers in inclusive education for all; they enable to link together the world of people with a disability as well as people without it. The reciprocal acceptation and cooperation encourage significantly the self-concept in people with a disability. You will see examples of good practice in the activities of people with visual impairments in the presentation.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|