2009
Odstraňování bariér při společném vzdělávání žáků a studentů pomocí metod dramatické výchovy.
HAMADOVÁ, Petra a Marie PAVLOVSKÁZákladní údaje
Originální název
Odstraňování bariér při společném vzdělávání žáků a studentů pomocí metod dramatické výchovy.
Název anglicky
Removal of Bariers in Inclusive Education Using Drama Education Methods
Autoři
HAMADOVÁ, Petra (203 Česká republika, domácí) a Marie PAVLOVSKÁ (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Vítková, M., Vojtová, V. et al. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students. 8 s. 2009
Nakladatel
MU
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/09:00038208
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7315-188-1
Klíčová slova česky
člověk s postižením;zrakové postižení; sebepojetí
Klíčová slova anglicky
person with disability; visual impairment;inclusion; self-concept
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 1. 4. 2011 16:50, PhDr. Petra Röderová, Ph.D.
V originále
Příspěvek je zaměřen na problematiku odstraňování bariér při společném vzdělávání žáků a studentů s postižením a bez postižení pomocí metod dramatické výchovy. Chceme zde ukázat, že právě ony se mohou stát efektivním nástrojem pro odstraňování bariér ve společném vzdělávání. Uplatněním metod dramatické výchovy v projektu, který představíme, se nám podařilo propojit svět osob s postižením a bez něj, vzájemné poznání, akceptace a byla navázána spolupráce studentů s postižením a bez postižení. Výzkum potvrdil, že vzájemná akceptace a spolupráce podporuje významně sebepojetí člověka s postižením.
Anglicky
The presentation focuses on the topic of inclusive education. The Drama methods are an effective tool for breaking down barriers in inclusive education for all; they enable to link together the world of people with a disability as well as people without it. The reciprocal acceptation and cooperation encourage significantly the self-concept in people with a disability. You will see examples of good practice in the activities of people with visual impairments in the presentation.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|