D 2009

Odstraňování bariér při společném vzdělávání žáků a studentů pomocí metod dramatické výchovy.

HAMADOVÁ, Petra a Marie PAVLOVSKÁ

Základní údaje

Originální název

Odstraňování bariér při společném vzdělávání žáků a studentů pomocí metod dramatické výchovy.

Název anglicky

Removal of Bariers in Inclusive Education Using Drama Education Methods

Autoři

HAMADOVÁ, Petra (203 Česká republika, domácí) a Marie PAVLOVSKÁ (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Vítková, M., Vojtová, V. et al. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students. 8 s. 2009

Nakladatel

MU

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/09:00038208

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-188-1

Klíčová slova česky

člověk s postižením;zrakové postižení; sebepojetí

Klíčová slova anglicky

person with disability; visual impairment;inclusion; self-concept

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 1. 4. 2011 16:50, PhDr. Petra Röderová, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek je zaměřen na problematiku odstraňování bariér při společném vzdělávání žáků a studentů s postižením a bez postižení pomocí metod dramatické výchovy. Chceme zde ukázat, že právě ony se mohou stát efektivním nástrojem pro odstraňování bariér ve společném vzdělávání. Uplatněním metod dramatické výchovy v projektu, který představíme, se nám podařilo propojit svět osob s postižením a bez něj, vzájemné poznání, akceptace a byla navázána spolupráce studentů s postižením a bez postižení. Výzkum potvrdil, že vzájemná akceptace a spolupráce podporuje významně sebepojetí člověka s postižením.

Anglicky

The presentation focuses on the topic of inclusive education. The Drama methods are an effective tool for breaking down barriers in inclusive education for all; they enable to link together the world of people with a disability as well as people without it. The reciprocal acceptation and cooperation encourage significantly the self-concept in people with a disability. You will see examples of good practice in the activities of people with visual impairments in the presentation.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání