HAMADOVÁ, Petra. Důležitost specifických strategií a kompetencí v edukaci a životě osob s postižením zraku. In X. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami a V. Dramaterapeutická konference. 2009. ISBN 978-80-903832-7-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Důležitost specifických strategií a kompetencí v edukaci a životě osob s postižením zraku
Název anglicky The importance of specific strategies and competences in education and in everyday life of visually impaired
Autoři HAMADOVÁ, Petra.
Vydání X. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami a V. Dramaterapeutická konference, 2009.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-903832-7-2
Klíčová slova česky člověk s postižením zraku, rozvoj specifických strategií a kompetencí, osobnostní pojetí, autonomie, identita, edukace, kvalita života
Klíčová slova anglicky visually impaired; development of specific strategies and competences; conception of personality; authonomy; identity; education; quality of life
Změnil Změnila: PhDr. Petra Röderová, Ph.D., učo 11726. Změněno: 22. 3. 2010 16:16.
Anotace
Příspěvek je zaměřen na specifické strategie a kompetence osob s postižením zraku, které jsou klíčové pro plnohodnotný život. Vytváření a posilování těchto strategií a kompetencí úzce souvisí se sebepojetím, identitou a autonomií osob se zrakovým postižením. Jejich cíleným rozvíjením a podporou umožníme lidem s postižením zraku lepší zvládání každodenního života, který je plný bariér. Proces výchovy a vzdělávání je v současném pojetí příležitostí pro rozvoj celé osobnosti žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami.
Anotace anglicky
The article deals with specific strategies of visually impaired, which are crucial for life. Building and strengthening of these strategies and competences is linked with self-concept, identity and authonomy. In their strengthening we enable to visually impaired better managing of everyday life. The process of education is nowadays an opportunity for developement of the whole personality of pupils with special educational needs.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 04:34