2009
Conjuncts in English academic prose: their features, functions, and use by male and female authors
HŮLKOVÁ, IrenaZákladní údaje
Originální název
Conjuncts in English academic prose: their features, functions, and use by male and female authors
Název česky
Spojovací adverbia v anglickém akademickém stylu: jejich vlastnosti, funkce a používání muži a ženami
Autoři
HŮLKOVÁ, Irena (203 Česká republika, garant)
Vydání
1. vyd. Brno, Research in English Language Teacher Education, od s. 48-60, 13 s. Spisy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, 2009
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/09:00029766
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-4967-3
Klíčová slova česky
spojovací adverbia, gendrové rozdíly; anglický akademický styl
Klíčová slova anglicky
conjuncts; male and female authors; academic prose style
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 13. 1. 2010 19:11, Mgr. Irena Hůlková, Ph.D.
V originále
The present paper seeks to examine the main purpose of using conjuncts. Certain conjuncts, in my view, only fancy up a text rather than contribute to cohesion as such. This use can be likened to an aesthetic function that some linguistic features perform when they are selected according to conventions of good style (Biber et al. 1999: 43) and contrasted with a textual function when they contribute to the formation of a coherent text (ibid.: 42). In addition, based on a sociolinguistic approach the paper will attempt to investigate possible differences in male and female use of connective elements under discussion.
Česky
The present paper seeks to examine the main purpose of using conjuncts. Certain conjuncts, in my view, only fancy up a text rather than contribute to cohesion as such. This use can be likened to an aesthetic function that some linguistic features perform when they are selected according to conventions of good style (Biber et al. 1999: 43) and contrasted with a textual function when they contribute to the formation of a coherent text (ibid.: 42). In addition, based on a sociolinguistic approach the paper will attempt to investigate possible differences in male and female use of connective elements under discussion.
Návaznosti
GA405/08/0866, projekt VaV |
|