GRENAROVÁ, Renée. Problematika interlingvní a intralingvní interference v počátečním vyučování ruštině u žáků se specifickými poruchami učení výsledky výzkumu provedeného na 2. stupni základních škol Jihomoravského kraje. In Bartoňová, M., Vítková, M. et al.Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami III. Education of pupils with special educational needs III. 1. vyd. Brno: Pedagogická fakulta MU, 2009, s. 289-300. Pd-37/09-02/58. ISBN 978-80-210-5032-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Problematika interlingvní a intralingvní interference v počátečním vyučování ruštině u žáků se specifickými poruchami učení výsledky výzkumu provedeného na 2. stupni základních škol Jihomoravského kraje
Název česky Problematika interlingvní a intralingvní interference v počátečním vyučování ruštině u žáků se specifickými poruchami učení výsledky výzkumu provedeného na 2. stupni základních škol Jihomoravského kraje
Název anglicky The Problem of the Cross-language and Intra-language Interference in the Initial Stage of Teaching Russian in Pupils with Specific Learning Difficulties Results of a Research Conducted in the Second Grade of Primary Schools in the South Moravian Region
Autoři GRENAROVÁ, Renée (203 Česká republika, garant).
Vydání 1. vyd. Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. et al.Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami III. Education of pupils with special educational needs III. od s. 289-300, 12 s. Pd-37/09-02/58, 2009.
Nakladatel Pedagogická fakulta MU
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/09:00038216
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5032-7
Klíčová slova česky vzdělávání; počáteční vyučování; ruský jazyk; mateřský jazyk; jazyková interference; interlingvní a intralingvní interference; specifické poruchy učení; výsledky výzkumu; integrace
Klíčová slova anglicky education; initial stage of teaching; Russian language; mother language; language interference; typology of interference; cross-language and intra-language interference; specific learning difficulties; results of a research; integration
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D., učo 2079. Změněno: 1. 2. 2010 21:34.
Anotace
Ve stati referujeme o experimentálním šetření, jež bylo uskutečněno v rámci výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání MSM 0021622443. Výzkumná sonda realizovaná v akademickém roce 2008/2009 analyzovala specifika interlingvní a intralingvní interference v počátečním vyučování ruštině. Zabýváme se tématem rusko-české interference v souvislosti s požadavky Rámcově vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, zkoumáme problematiku vlivu mateřštiny na osvojování a užívání cizího jazyka a klademe si otázku, jakou měrou ovlivňuje osvojování ruského jazyka. Respondenty výzkumné sondy byli žáci se specifickými poruchami učení na 2. stupni základních škol a v nižších ročnících víceletých gymnázií v Jihomoravském kraji.
Anotace anglicky
The chapter informs on experimental research that took place within the research project Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Education Programme for Basic Education MSM 0021622443. The research carried out academic year 2008/2009 analysed particularities of cross-language and intra-language interference in the initial stage of teaching Russian. We take an interest in the Russian-Czech interference in connection with demands of Framework educational programme for basic education, we focuse on the influence of mother language on learning and using of a foreign language, we ask the question in what degree it influences the learning of Russian language. Respondents of the research were pupils with specific learning difficulties in the region of South Moravia at senior primary grades and in the lower grades of multiannual grammar schools.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 25. 5. 2024 03:19