NĚMEC, Jiří. Role pedagogických asistentů v edukaci sociálně znevýhodněných žáků (The role of teachers assistants in the education of socially handicapped pupils). In Franiok, P.; Knotová, D. Učitel a žák v současné škole. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2009, p. 383-393. ISBN 978-80-210-4752-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Role pedagogických asistentů v edukaci sociálně znevýhodněných žáků
Name in Czech Role pedagogických asistentů v edukaci sociálně znevýhodněných žáků
Name (in English) The role of teachers assistants in the education of socially handicapped pupils
Authors NĚMEC, Jiří (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Brno, Franiok, P.; Knotová, D. Učitel a žák v současné škole, p. 383-393, 11 pp. 2009.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00038228
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-4752-5
Keywords (in Czech) inkluzivní vzdělávání; socializace; sociální znevýhodnění; vylučování ze vzdělávání; žáci
Keywords in English inclusive education; socialization; social disadvantages; school drop out; institutional care; segregated care
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D., učo 35929. Changed: 10/1/2010 13:36.
Abstract
Studie prezentuje význam romských pedagogických asistentů na základních školách na základě kvalitativní sondy a s využitím ohniskových skupin asistentů.
Abstract (in English)
The study presents the importance of Romany teachers assistants at primary schools. The study is based on a quality probe using the focus groups of the assistants.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 11/6/2024 21:56