VAĎUROVÁ, Helena. Historický vývoj a současné pojetí inkluzivního vzdělávání. In VÍTKOVÁ, Marie a Miroslava BARTOŇOVÁ. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami III. Education of Pupils with Special Educational Needs III. 1. vyd. Brno: MU, 2009, s. 53-66. Speciální pedagogika. ISBN 978-80-210-5032-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Historický vývoj a současné pojetí inkluzivního vzdělávání
Název česky Historický vývoj a současné pojetí inkluzivního vzdělávání
Název anglicky Historical Overview and Current Understanding of Inclusive Education
Autoři VAĎUROVÁ, Helena (203 Česká republika, garant).
Vydání 1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami III. Education of Pupils with Special Educational Needs III. od s. 53-66, 14 s. Speciální pedagogika, 2009.
Nakladatel MU
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/09:00038232
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5032-7
Klíčová slova česky inkluze; mezinárodní dokumenty; legislativa; faktory; inkluzivní vzdělávání
Klíčová slova anglicky inclusion; inclusive education; international documents; legislation
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Helena Vaďurová, Ph.D., M.Sc., učo 44568. Změněno: 10. 1. 2010 22:27.
Anotace
Kapitola se zabývá historickým vývojem pohledu na integraci a inkluzi. Na základě autorčina výzkumu přibližuje vývoj jejich chápání v mezinárodních dokumentech a následně také v národní legislativě. Následně vymezuje obsah pojmu inkluze a inkluzivní vzdělávání.
Anotace anglicky
The chapter deals with the historical development of the understanding of inclusion and integration. Furthermore, based on authors research it tracks its development in international documents and national legislation. In the second part, it provides definition of the term inclusive education.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 27. 7. 2024 14:21