2009
Historický vývoj a současné pojetí inkluzivního vzdělávání
VAĎUROVÁ, HelenaZákladní údaje
Originální název
Historický vývoj a současné pojetí inkluzivního vzdělávání
Název česky
Historický vývoj a současné pojetí inkluzivního vzdělávání
Název anglicky
Historical Overview and Current Understanding of Inclusive Education
Autoři
VAĎUROVÁ, Helena (203 Česká republika, garant)
Vydání
1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami III. Education of Pupils with Special Educational Needs III. od s. 53-66, 14 s. Speciální pedagogika, 2009
Nakladatel
MU
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/09:00038232
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-5032-7
Klíčová slova česky
inkluze; mezinárodní dokumenty; legislativa; faktory; inkluzivní vzdělávání
Klíčová slova anglicky
inclusion; inclusive education; international documents; legislation
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 10. 1. 2010 22:27, PhDr. Helena Vaďurová, Ph.D., M.Sc.
V originále
Kapitola se zabývá historickým vývojem pohledu na integraci a inkluzi. Na základě autorčina výzkumu přibližuje vývoj jejich chápání v mezinárodních dokumentech a následně také v národní legislativě. Následně vymezuje obsah pojmu inkluze a inkluzivní vzdělávání.
Anglicky
The chapter deals with the historical development of the understanding of inclusion and integration. Furthermore, based on authors research it tracks its development in international documents and national legislation. In the second part, it provides definition of the term inclusive education.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|