VAĎUROVÁ, Helena. Historický vývoj a současné pojetí inkluzivního vzdělávání (Historical Overview and Current Understanding of Inclusive Education). In VÍTKOVÁ, Marie and Miroslava BARTOŇOVÁ. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami III. Education of Pupils with Special Educational Needs III. 1st ed. Brno: MU, 2009, p. 53-66. Speciální pedagogika. ISBN 978-80-210-5032-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Historický vývoj a současné pojetí inkluzivního vzdělávání
Name in Czech Historický vývoj a současné pojetí inkluzivního vzdělávání
Name (in English) Historical Overview and Current Understanding of Inclusive Education
Authors VAĎUROVÁ, Helena (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami III. Education of Pupils with Special Educational Needs III. p. 53-66, 14 pp. Speciální pedagogika, 2009.
Publisher MU
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00038232
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5032-7
Keywords (in Czech) inkluze; mezinárodní dokumenty; legislativa; faktory; inkluzivní vzdělávání
Keywords in English inclusion; inclusive education; international documents; legislation
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Helena Vaďurová, Ph.D., M.Sc., učo 44568. Changed: 10/1/2010 22:27.
Abstract
Kapitola se zabývá historickým vývojem pohledu na integraci a inkluzi. Na základě autorčina výzkumu přibližuje vývoj jejich chápání v mezinárodních dokumentech a následně také v národní legislativě. Následně vymezuje obsah pojmu inkluze a inkluzivní vzdělávání.
Abstract (in English)
The chapter deals with the historical development of the understanding of inclusion and integration. Furthermore, based on authors research it tracks its development in international documents and national legislation. In the second part, it provides definition of the term inclusive education.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 1/9/2024 04:19