D 2009

Využití interaktivního divadla v rámci předvýzkumného šetření metodou focus group

REMSOVÁ, Lenka

Basic information

Original name

Využití interaktivního divadla v rámci předvýzkumného šetření metodou focus group

Name (in English)

Focuse Groups Method and Interactive Theatre

Authors

REMSOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students. p. 1-16, 157 pp. 2009

Publisher

MU

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/09:00038236

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-188-1

Keywords (in Czech)

ohniskové skupiny; interaktivní divadlo; analýza dat; interpretace dat

Keywords in English

focuse group; data analysis; interpretation; interactive theatre; pupils of primary
Změněno: 30/12/2010 18:52, MgA. Lenka Polánková, Ph.D.

Abstract

V originále

Sborník z konference. V příspěvku seznamujeme s dílčími výsledky předvýzkumného šetření k využití interaktivního divadla v pedagogickém výzkumu. Popisujeme výzkumnou metodou ohniskových skupin při aplikaci v interaktivním divadle se žáky základních a středních škol.

In English

In the contribution we are presenting partial findings of a pre-reasearch using interactive theatre in pedagogical research. We are describing method of focus groups used in interactive theatre with the pupils of primary and secondary schools.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education