D 2009

Marketing vztahů municipalit v České republice, na Slovensku a v Polsku

ŠKARABELOVÁ, Simona

Základní údaje

Originální název

Marketing vztahů municipalit v České republice, na Slovensku a v Polsku

Název anglicky

Relationship Marketing in Third-level Townships in the Czech Republic, in Slovakia and in Poland

Vydání

1. vydání. Ostrava, Veřejná ekonomika a správa 2009: Aktuální problémy veřejné ekonomiky a veřejné správy. 6 s. 2009

Nakladatel

VŠB-TUO, Ekonomická fakulta

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

978-80-248-2103-0

Klíčová slova česky

relationship marketing; obecní úřad; metody a nástroje navazování a budování vztahů; hodnocení kvality a důležitosti vztahů; existence konfliktů a bariér ve vztazích; iniciace vztahů a aktivita v již vzniklých vztazích

Klíčová slova anglicky

relationship marketing; municipality; methods and instruments of continuation and building-up; utility and usefulness evaluation of relationships; existing conflicts and barriers in relationships; initiation relationship and activity in incurred relationship

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 23. 3. 2010 14:56, Mgr. Ing. Lenka Matějová, Ph.D.

Anotace

V originále

V současné době se ve veřejné správě stále častěji využívají metody a nástroje, které jsou obvyklé v soukromé sféře. Tento trend existuje nejen v České republice, ale i v okolních státech. Pro zmapování situace v oblasti tzv. relationship marketingu, tj. marketingu vztahů, byl proveden mezinárodní srovnávací výzkum věnovaný marketingu vztahů obecních úřadů a malých a středních podniků zemí České republiky, Slovenské republiky a Polska. (Výzkum iniciovala Ekonomická univerzita Katovice, dále se na něm podílela Univerzita Mateja Bela v Banské Bystrici, Fakulta podnikatelská Vysokého učení technického v Brně a Ekonomicko-správní fakulta Masarykovy univerzity). Příspěvek obsahuje syntézu poznatků a závěrů těch výsledků výzkumu, které se zaměřují na rozdílnost mezi sledovanými zeměmi v iniciování a budování vztahů, vč. nástrojů používaných k udržení těchto vztahů.

Anglicky

Currently there is being more frequently introduced using of some methods and instruments taken from private sphere into the public administration. This tendency exists in neighbouring states, not only in the Czech Republic. It has been carried out the International comparative research presented relationship marketing of municipalities and small and intermediate enterprises in the Czech Republic, the Slovak Republic and in Poland in order to chart the situation. (The research was initiated by Economic University Katowice, further University Of Matej Bel in Banska Bystrice, The Business Faculty of High technical learning in Brno and Economic-administrative faculty of Masaryk University were concerned with.) This article consists piece of knowledge synthesis segment of this research, investigative the municipalities relationship marketing in the area of Initiation and maintenance of relationships, tools used for establishing and maintaining relationships with particular types of subjects.