k 2009

Sémantické a pragmatické přístupy evaluace učebnic dějepisu

KLAPKO, Dušan

Basic information

Original name

Sémantické a pragmatické přístupy evaluace učebnic dějepisu

Name (in English)

Semantic and Pragmatic Aproaches in the Process of Evaluation of History Textbooks

Authors

Edition

Kurikulum a učebnice z pohladu pedagogického výskumu. Bratislava, 2009

Other information

Type of outcome

Presentations at conferences

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

teorie významu; teorie interpretace; hermeneutický přístup; text; diskurs; kontext

Keywords in English

meaning theory; interpretation theory; hermeneutic aproach; text; discourse; context
Changed: 10/1/2010 15:37, doc. Mgr. Dušan Klapko, Ph.D.

Abstract

CZ EN

In Czech

Prezentace nás seznamuje s možnostmi využití diskursivního a hermeneutického přístupu v rámci kvalitativního výzkumného šetření. Práce je zaměřena na téma evaluace učebnic dějepisu pro žáky základní školy.

In English

The contribution presents us with the possibilities of the use of the Discourse and Hermeneutic aproaches as a research method within the qualitative research. The work focuses on the topic of the evaluation of the history textbooks for primary-school pupils.