2009
Sémantické a pragmatické přístupy evaluace učebnic dějepisu
KLAPKO, DušanBasic information
Original name
Sémantické a pragmatické přístupy evaluace učebnic dějepisu
Name (in English)
Semantic and Pragmatic Aproaches in the Process of Evaluation of History Textbooks
Authors
Edition
Kurikulum a učebnice z pohladu pedagogického výskumu. Bratislava, 2009
Other information
Type of outcome
Presentations at conferences
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
teorie významu; teorie interpretace; hermeneutický přístup; text; diskurs; kontext
Keywords in English
meaning theory; interpretation theory; hermeneutic aproach; text; discourse; context
Changed: 10/1/2010 15:37, doc. Mgr. Dušan Klapko, Ph.D.
In Czech
Prezentace nás seznamuje s možnostmi využití diskursivního a hermeneutického přístupu v rámci kvalitativního výzkumného šetření. Práce je zaměřena na téma evaluace učebnic dějepisu pro žáky základní školy.
In English
The contribution presents us with the possibilities of the use of the Discourse and Hermeneutic aproaches as a research method within the qualitative research. The work focuses on the topic of the evaluation of the history textbooks for primary-school pupils.