C 2008

Problematika počáteční výuky ruskému jazyku u žáků s narušenou komunikační schopností, výsledky výzkumu

GRENAROVÁ, Renée

Basic information

Original name

Problematika počáteční výuky ruskému jazyku u žáků s narušenou komunikační schopností, výsledky výzkumu

Name in Czech

Problematika počáteční výuky ruskému jazyku u žáků s narušenou komunikační schopností, výsledky výzkumu

Name (in English)

The initial stage of teaching russian in classes with pupils with communication ability disturbance, research results

Edition

1. vyd. Brno, Klenková, J. at al. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Education of pupils with impaired communication ability, p. 197-210, 14 pp. Pd-27/08-02/58, 2008

Publisher

Pedagogická fakulta MU

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-4708-2

Keywords (in Czech)

cizojazyčná výuka; narušená komunikační schopnost; Rámcový vzdělávací program základního vzdělávání; školní vzdělávací program; komunikační kompetence; metody; výzkum

Keywords in English

teaching foreign language; communication ability disturbance; Framework Educational Programme for Primary Education; school educational programme; communication competences; methods; research

Tags

Reviewed
Změněno: 1/2/2010 21:46, PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D.

Abstract

V originále

Stať prezentuje výsledky výzkumu Vyučování ruštině u žáků s narušenou komunikační schopností na 2. stupni základní školy. Věnuje se obtížím v počáteční etapě výuky ruskému jazyku. Studie sleduje specifické zvláštnosti této významné etapy, zdůrazňuje komunikativní přístup v rámci osvojování specifik zvukového systému ruštiny.

In English

The artikle represents research results on Teaching Russian of pupils with communication competency disturbance at primary school. The paper focuses the initial stage of teaching Russian. This study points out the specificity of important stage, emphasizes the necessity of the communicative approach in teaching the peculiarities of the Russian sound systém.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education