Detailed Information on Publication Record
2008
Problematika počáteční výuky ruskému jazyku u žáků s narušenou komunikační schopností, výsledky výzkumu
GRENAROVÁ, RenéeBasic information
Original name
Problematika počáteční výuky ruskému jazyku u žáků s narušenou komunikační schopností, výsledky výzkumu
Name in Czech
Problematika počáteční výuky ruskému jazyku u žáků s narušenou komunikační schopností, výsledky výzkumu
Name (in English)
The initial stage of teaching russian in classes with pupils with communication ability disturbance, research results
Authors
Edition
1. vyd. Brno, Klenková, J. at al. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Education of pupils with impaired communication ability, p. 197-210, 14 pp. Pd-27/08-02/58, 2008
Publisher
Pedagogická fakulta MU
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-4708-2
Keywords (in Czech)
cizojazyčná výuka; narušená komunikační schopnost; Rámcový vzdělávací program základního vzdělávání; školní vzdělávací program; komunikační kompetence; metody; výzkum
Keywords in English
teaching foreign language; communication ability disturbance; Framework Educational Programme for Primary Education; school educational programme; communication competences; methods; research
Tags
Reviewed
Změněno: 1/2/2010 21:46, PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D.
V originále
Stať prezentuje výsledky výzkumu Vyučování ruštině u žáků s narušenou komunikační schopností na 2. stupni základní školy. Věnuje se obtížím v počáteční etapě výuky ruskému jazyku. Studie sleduje specifické zvláštnosti této významné etapy, zdůrazňuje komunikativní přístup v rámci osvojování specifik zvukového systému ruštiny.
In English
The artikle represents research results on Teaching Russian of pupils with communication competency disturbance at primary school. The paper focuses the initial stage of teaching Russian. This study points out the specificity of important stage, emphasizes the necessity of the communicative approach in teaching the peculiarities of the Russian sound systém.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|