C 2009

Zkušenostní učení a celoživotní vzdělávání. Dynamický model zkušenostního učení

JEDLIČKOVÁ, Helena a Iva FRÝZOVÁ

Základní údaje

Originální název

Zkušenostní učení a celoživotní vzdělávání. Dynamický model zkušenostního učení

Název česky

Zkušenostní učení a celoživotní vzdělávání. Dynamický model zkušenostního učení

Název anglicky

Experiential Learning and Lifelong Learning. Dynamical Model of Learning by Doing

Autoři

JEDLIČKOVÁ, Helena (203 Česká republika, garant) a Iva FRÝZOVÁ (203 Česká republika)
Ed.Sandanusová,Anna, Matejovičová, Barbora.

Vydání

1. vyd. Brno, NEW TRENDS IN THE DIDACTIC TRAINING OF TEACHERS NOVÉ TRENDY V DIDAKTICKÉ PŘÍPRAVĚ UČITELŮ, od s. 5-11, 7 s. EDUCO, No.8, 2009

Nakladatel

Zemědělská univerzita. Institut vzdělávání a poradentství.Univerzita Karlova Praha.Univerzita Konstantina Filosofa Nitra.Tribun EU, s. r. o.Brno.

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/09:00038261

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7399-887-5

Klíčová slova česky

Zkušenostní učení.Celoživotní vzdělávání.Dynamický model zkušenostního učení.Kritické myšlení.Akční výzkum. Biologie pro život a zdraví.

Klíčová slova anglicky

Experiential Learning.Lifelong Learning.Dynamical Model of Learning by Doing. Critical thinking.Action research.Biology for Life and Health.

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 10. 1. 2010 22:23, Ing. Helena Jedličková, Ph.D.

Anotace

V originále

Ukazuje se, že profesionalita učitele se musí opírat o řadu kompetencí, kromě oborové odbornosti zejména o schopnost reflexe, kritického myšlení a akční výzkum. Případová studie prezentuje část výzkumu, zabývající se implementací zkušenostního učení v celoživotním vzdělávání, jako základu znalostní báze učitelů k integrované přírodovědné výuce. Výzkum je zaměřen na vzdělávání pro udržitelný rozvoj a zdraví v České republice a ve Slovinsku v kontextu změn vzdělávání v Evropě. Kompetence jsou rozvíjeny aktivním učením a spoluprací prostřednictvím aktivizujících metod při realizaci integrované výuky a za použití e-learningu. Psychodidaktický model výuky na principu situačního učení, reflexe a akčního výzkumu, byl nazván Dynamický model zkušenostního učení a je součástí celoživotního vzdělávání v projektu Biologie pro život a zdraví učitelů biologie a přírodopisu, učitelů 1. stupně ZŠ a mateřských škol. Je realizován na Katedře biologie Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně (ČR).

Anglicky

It is proving, that professionality of a teacher must be based on range of competences, especially on the skill of reflection, critical thinking and Action research. The article presents research conclusions about the implementation of the Learning by doing and Kknowledge base of teaching into the biology course for Lifelong Learning. The essence of the joint programe is the research concerning the education for sustainable development and Health in Czech Republic and Slovenia, as a preparation for both countries EU membership. Dynamical Model of Learning by Doing of programe Biology for Life and Health has been launched at the biological department of the Faculty of Education of Masaryk University, Brno, Czech Republic.

Návaznosti

MSM0021620862, záměr
Název: Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání