2009
Zkušenostní učení a celoživotní vzdělávání. Dynamický model zkušenostního učení
JEDLIČKOVÁ, Helena a Iva FRÝZOVÁZákladní údaje
Originální název
Zkušenostní učení a celoživotní vzdělávání. Dynamický model zkušenostního učení
Název česky
Zkušenostní učení a celoživotní vzdělávání. Dynamický model zkušenostního učení
Název anglicky
Experiential Learning and Lifelong Learning. Dynamical Model of Learning by Doing
Autoři
JEDLIČKOVÁ, Helena (203 Česká republika, garant) a Iva FRÝZOVÁ (203 Česká republika)
Ed.Sandanusová,Anna, Matejovičová, Barbora.
Ed.Sandanusová,Anna, Matejovičová, Barbora.
Vydání
1. vyd. Brno, NEW TRENDS IN THE DIDACTIC TRAINING OF TEACHERS NOVÉ TRENDY V DIDAKTICKÉ PŘÍPRAVĚ UČITELŮ, od s. 5-11, 7 s. EDUCO, No.8, 2009
Nakladatel
Zemědělská univerzita. Institut vzdělávání a poradentství.Univerzita Karlova Praha.Univerzita Konstantina Filosofa Nitra.Tribun EU, s. r. o.Brno.
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/09:00038261
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7399-887-5
Klíčová slova česky
Zkušenostní učení.Celoživotní vzdělávání.Dynamický model zkušenostního učení.Kritické myšlení.Akční výzkum. Biologie pro život a zdraví.
Klíčová slova anglicky
Experiential Learning.Lifelong Learning.Dynamical Model of Learning by Doing. Critical thinking.Action research.Biology for Life and Health.
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 10. 1. 2010 22:23, Ing. Helena Jedličková, Ph.D.
V originále
Ukazuje se, že profesionalita učitele se musí opírat o řadu kompetencí, kromě oborové odbornosti zejména o schopnost reflexe, kritického myšlení a akční výzkum. Případová studie prezentuje část výzkumu, zabývající se implementací zkušenostního učení v celoživotním vzdělávání, jako základu znalostní báze učitelů k integrované přírodovědné výuce. Výzkum je zaměřen na vzdělávání pro udržitelný rozvoj a zdraví v České republice a ve Slovinsku v kontextu změn vzdělávání v Evropě. Kompetence jsou rozvíjeny aktivním učením a spoluprací prostřednictvím aktivizujících metod při realizaci integrované výuky a za použití e-learningu. Psychodidaktický model výuky na principu situačního učení, reflexe a akčního výzkumu, byl nazván Dynamický model zkušenostního učení a je součástí celoživotního vzdělávání v projektu Biologie pro život a zdraví učitelů biologie a přírodopisu, učitelů 1. stupně ZŠ a mateřských škol. Je realizován na Katedře biologie Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně (ČR).
Anglicky
It is proving, that professionality of a teacher must be based on range of competences, especially on the skill of reflection, critical thinking and Action research. The article presents research conclusions about the implementation of the Learning by doing and Kknowledge base of teaching into the biology course for Lifelong Learning. The essence of the joint programe is the research concerning the education for sustainable development and Health in Czech Republic and Slovenia, as a preparation for both countries EU membership. Dynamical Model of Learning by Doing of programe Biology for Life and Health has been launched at the biological department of the Faculty of Education of Masaryk University, Brno, Czech Republic.
Návaznosti
MSM0021620862, záměr |
|