C 2009

Zneužívání návykových látek u jedinců se získaným tělesným postižením.

PANČOCHA, Karel

Basic information

Original name

Zneužívání návykových látek u jedinců se získaným tělesným postižením.

Name in Czech

Zneužívání návykových látek u jedinců se získaným tělesným postižením.

Name (in English)

Substance Abuse in Individuals with Acquired Physical Disabilities.

Authors

PANČOCHA, Karel (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami III. Education of Pupils with Special Educational Needs III. p. 31 - 40, 10 pp. Speciální pedagogika, 2009

Publisher

MU

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/09:00038268

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-5032-7

Keywords (in Czech)

Zneužívání návykových látek; jedinci s postižením; poranění míchy

Keywords in English

Substance Abuse; Individuals with Disabilities; Spial Cord Injury

Tags

Reviewed
Změněno: 19/9/2012 08:26, prof. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., M.Sc.

Abstract

V originále

Kapitola je úvodem do problematiky zneužívání návykových látek u jedinců se získaným tělesným postižením, zejména traumatickým poraněním míchy. Součástí kapitoly je prezentace výsledků výzkumného šetření provedenéhu v populaci jedinců se získaným tělesným postižením.

In English

The chapter introduces issues of individuals with acquired physical disabilities, focusing on people with SCI. Research findings concerning substance abuse in persons with SCI are presented in the chapter.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education