a 2009

Targets of Lifelong Education for Primary School Teachers

JEDLIČKOVÁ, Helena a Iva FRÝZOVÁ

Základní údaje

Originální název

Targets of Lifelong Education for Primary School Teachers

Název česky

Cíle celoživotního vzdělávání učitelů 1. stupně základních škol (předmětů učení o přírodě)

Název anglicky

Targets of Lifelong Education for Primary School Teachers

Autoři

JEDLIČKOVÁ, Helena a Iva FRÝZOVÁ
Ed. Dytrtová,Radmila, Jordánová, Barbora.

Vydání

LIFELONG LEARNING OF TEACHERS. CELOŽIVOTNÍ VZDĚLÁVÁNÍ UČITELŮ, 2009

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Konferenční abstrakt

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7399-645-1

Klíčová slova česky

Zkušenostní učení.Celoživotní vzdělávání.Dynamický model zkušenostního učení.Kritické myšlení.Akční výzkum. Biologie pro život a zdraví.

Klíčová slova anglicky

Experiential Learning.Lifelong Learning.Dynamical Model of Learning by Doing. Critical thinking.Action research.Biology for Life and Health.

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 10. 1. 2010 23:13, Ing. Helena Jedličková, Ph.D.

Anotace

V originále

The article reflects the needs of student teachers for primary schools discovered by a questionnaire (2007 and 2008). It also points out the biology and didactic domains, in which students are aware of their imperfection. On the base of those results we propose the discussion targets, which lifelong education focused on the support for natural science subjects for primary schools should cover.

Anglicky

The article reflects the needs of student teachers for primary schools discovered by a questionnaire (2007 and 2008). It also points out the biology and didactic domains, in which students are aware of their imperfection. On the base of those results we propose the discussion targets, which lifelong education focused on the support for natural science subjects for primary schools should cover.

Návaznosti

MSM0021620862, záměr
Název: Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání