2009
Aktivní zóny v galerijní praxi
STUCHLÍKOVÁ, AliceZákladní údaje
Originální název
Aktivní zóny v galerijní praxi
Název anglicky
Active Zones in Gallery Practise
Autoři
STUCHLÍKOVÁ, Alice (203 Česká republika, garant)
Vydání
I. vydání. Ústí nad Labem, Mezi viděním a věděním, od s. 83-87, 5 s. 2009
Nakladatel
Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
Umění, architektura, kulturní dědictví
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/09:00038274
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7414-152-2
Klíčová slova česky
vizuální umění prezentace fyzická interakce hmatové výstavy aktivní zóny
Klíčová slova anglicky
visual art presentation physical interaction haptic exhibitions active zones
Změněno: 10. 1. 2010 22:17, Mgr. Bc. Alice Křížová Stuchlíková, Ph.D.
V originále
Aktivní zóny jsou v galerijní praxi více rozvinuté v západní Evropě; v České republice si své stabilní místo teprve hledají. Příležitost pro fyzickou interakci v prostředí galerie mohou vytvářet sami umělci nebo pracovníci instituce, zejména galerijní pedagogové. Již dnes můžeme ale vysledovat úspěšné realizace aktivních zón ke krátkodobým výstavám v Moravské galerii v Brně, která se jimi v tuzemsku zabývá nejsystematičtěji. Aktivní zóny jako zpestření stálých expozic vizuálního umění představují u nás takřka nevyužitý potenciál. Součást výzkumu pro disertační práci.
Anglicky
Active zones in gallery practice are better developed in West Europe while in Czech Republic they are still getting their fixed place. The opportunities for physical interaction in galleries can be produced by the artists themselves or by imployees of the institution, namely by gallery pedagogues. Still, nowadays it is possible to trace successful realizations of active zones in short-term exhibitions of Brno Moravian Gallery which is the most systematic of all as far as their organization inland is concerned. Active zones as a means of brightening stationary visual art exhibitions represent potential which is hardly used in our country. The part of research, preparing for thesis.