JEDLIČKOVÁ, Helena. PROJECT BIOLOGY FOR LIFE AND HEALTH. KEJBALY CENTRE, 15 YEARS OF EDUCATION FOR 21st CENTURY. In 5th International Conference SCHOOL AND HEALTH 21. 2009. ISBN 978-80-7392-098-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název PROJECT BIOLOGY FOR LIFE AND HEALTH. KEJBALY CENTRE, 15 YEARS OF EDUCATION FOR 21st CENTURY
Název česky Projekt BIOLOGIE PRO ŽIVOT A ZDRAVÍ Centrum Kejbaly, 15 let vzdělávání pro 21. století
Název anglicky Project BIOLOGY FOR LIFE AND HEALTH. Kejbaly Centre, 15 Years of Education for 21st Century
Autoři JEDLIČKOVÁ, Helena.
Vydání 5th International Conference SCHOOL AND HEALTH 21, 2009.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7392-098-2
Klíčová slova česky Kejbaly centrum environmentálního vzdělávání. Výzkumný záměr Škola a zdraví 21. Projekt Biologie pro život a zdraví. Celoživotní vzdělávání pro udržitelný rozvoj a zdraví. Konstruktivismus a integrace ve vzdělávání. Zkušenostní učení. Výchova pro 21. století.
Klíčová slova anglicky Kejbaly centre for environmental education. Research project School and Health 21. Project Biology for Life and Health. Lifelong learning for sustainable development and health. Constructivism and integration in education. Experiential learning. Education for the 21st century.
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Ing. Helena Jedličková, Ph.D., učo 2417. Změněno: 17. 3. 2010 13:37.
Anotace
Cílem studie je popsat environmentální, ekonomické a sociální přínosy i problémy pilotního programu pracoviště Kejbaly , které bylo vybudováno jako zahradní terénní zázemí Katedry biologie PdF MU v Brně pro výuku pěstitelství a v průběhu patnácti roků získalo statut Terénního centra vzdělávání, orientovaného na výzkum problémů celoživotního vzdělávání pro udržitelný rozvoj a zdraví ve 21. století. Podrobněji prezentuje výsledky projektu Biologie pro život a zdraví, který byl koncipován jako součást výzkumného záměru Škola a zdraví 21. Základem je konstruktivismus a jeho aplikace v integrovaném pojetí přírodovědného vzdělávání. Cílem je zkoumat problematiku konstrukce vědění jako metodického principu, kdy jedinec sám zjišťuje, zkouší, experimentuje a výsledky těchto činností převádí na vlastní konstrukce ideální nebo materiální povahy. Vývoj aktivit pracoviště dokladuje dokumentární film a fotografická prezentace v anglickém jazyce.
Anotace anglicky
The aim of the study is to describe environmental, economic and social benefits and problems of a pilot centre Kejbaly which was constructed as a garden field workplace of the Department of Biology at the Faculty of Education, Masaryk University, Brno for teaching horticulture. It has gained in the course of 15 years a status of a field centre of education oriented on research into problems of lifelong education for sustainable development and health in the 21st century. It presents in more detail the results of a project Biology for Life and Health that was conceived as part of a research project School and Health 21. The basis of its approach is contrustivism and its application in integrated conception of science education. The aim is to research the problems of construction of knowledge as a methodological principle in which individuals find out, try and experiment on their own and transfer the results of these activities to their own constructions of ideal or material nature. The development of Kejbalys activities is presented in a documentary film and in a photo presentation in English.
Návaznosti
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 27. 7. 2024 13:30