k 2009

Projekt BIOLOGIE PRO ŽIVOT A ZDRAVÍ. Aranžování, alternativní metoda ve vzdělávání pro zdraví

JEDLIČKOVÁ, Helena a Kateřina ŠEVČÍKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Projekt BIOLOGIE PRO ŽIVOT A ZDRAVÍ. Aranžování, alternativní metoda ve vzdělávání pro zdraví

Název česky

Projekt BIOLOGIE PRO ŽIVOT A ZDRAVÍ. Aranžování, alternativní metoda ve vzdělávání pro zdraví

Název anglicky

Project BIOLOGY FOR LIFE AND HEALTH. Flower Arranging, Alternative Method in Education for Health

Vydání

5th International Conference SCHOOL AND HEALTH 21, 2009

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7392-098-2

Klíčová slova česky

Kejbaly centrum environmentálního vzdělávání. Výzkumný záměr Škola a zdraví 21. Projekt Biologie pro život a zdraví. Celoživotní vzdělávání pro udržitelný rozvoj a zdraví. Konstruktivismus a integrace ve vzdělávání. Zkušenostní učení. Výchova pro 21. století.

Klíčová slova anglicky

Kejbaly centre for environmental education. School and Health 21. Project Biology for Life and Health. Lifelong learning for sustainable development and health. Constructivism. Integration in education. Experiential learning.

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 17. 3. 2010 19:00, Ing. Helena Jedličková, Ph.D.

Anotace

V originále

Prezentace projektu, představující alternativní formu vzdělávání studentů, učitelů i žáků v Centru Kejbaly (vzdělávání pro udržitelný rozvoj) Katedry biologie, Masarykovy univerzity v Brně, ČR. Uvedená metoda prakticky procvičuje a rozvíjí dovednosti, důležité pro rozvoj pedagogických kompetencí. Směřuje k environmentálně odpovědnému jednání pro zdraví: rozvíjí smyslové vnímání, dovednosti spojené se získáváním, zpracováním a využitím klíčových informací, odhad a předpověď možného dalšího vývoje s vyjasňováním hodnot, schopnost rozhodovat se. Skupinová práce umožňuje rozvoj dovedností, potřebných ke spolupráci, komunikaci a vyjednávání.

Anglicky

A presentation of a project that presents an alternative form of education of students, teachers and pupils at the Kejbaly Centre (education for sustainable development) of the Department of Biology, Masaryk University, Brno, the Czech Republic. This method in train in practice and develop skills important for the development of pedagogical competencies. It leads to environmentally responsive behaviour towards health: it develops sensuous perception, skills associated with acquiring, processing and utilisation of key information, judgement and prediction of possible further development with clarification of values, the capability to make decisions. Team work enables development of skills needed to co-operation, comunication and negotiation.

Návaznosti

MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století