2009
Srovnání používání strategií učení cizímu jazyku u studentů osmiletých a čtyřletých gymnáziích
VLČKOVÁ, KateřinaZákladní údaje
Originální název
Srovnání používání strategií učení cizímu jazyku u studentů osmiletých a čtyřletých gymnáziích
Název česky
Srovnání používání strategií učení cizímu jazyku u studentů osmiletých a čtyřletých gymnáziích
Název anglicky
The comparison of foreign language strategy use at upper secondary school level
Autoři
VLČKOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant)
Vydání
Pedagogická orientace, Brno, ČPdS, 2009, 1211-4669
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/09:00038286
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
strategie uceni; gymnazia; cizi jazyk
Klíčová slova anglicky
learning strategies; upper secondary comprehensive education; foreign language
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 29. 3. 2010 12:58, doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D.
V originále
Na specifickém tématu používání strategií učení se cizímu jazyku bylo na 13 brněnských gymnáziích zjišťováno, zda se studenti navštěvující osmiletý a čtyřletý vzdělávací program gymnázia liší v používání strategií a ve vybraných proměnných, které používání strategií ovlivňují nebo s ním souvisí, jako jsou motivace, počet jazyků, které se student učí nebo sebedůvěra. Dále v proměnných, které jsou používáním strategií ovlivňovány, jako jsou známka, znalost jazyka nebo míra rozvoje jazykových dovedností. Systematické rozdíly mezi osmiletými a čtyřletými gymnázii nebyly nalezeny. Objevovaly se pouze rozdíly mezi jednotlivými školami a určité rozdíly v používání dílčích strategií. Studenti osmiletého gymnázia oproti studentům čtyřletého gymnázia nedosahovali vyšší úrovně v oblasti osvojení strategií učení jako částí kompetence k učení, která představuje jeden z očekávaných vzdělávacích výsledků gymnaziálního vzdělávání.
Anglicky
A specific research on the competency to learn a foreign language with particular focus on learning strategies (as stated in the Framework Education Programme for Grammar Schools 2007) was conducted at 13 grammar schools in Brno. Differences in the use of strategies, factors influencing the use of strategies (gender, motivation, self-confidence and others) and factors influenced by the use of learning strategies (proficiency level, development of language competencies or school notes) are described. No systematic differences between the two educational programmes of grammar schools (8-year study and 4-year study) were found. The only differences found were those between particular schools. There was no benefit in the development of learning strategies in studying longer at the upper secondary comprehensive grammar schools in comparison to the traditionally later start of this selective education.
Návaznosti
LC06046, projekt VaV |
|