k 2009

K možnostem podpory orientace žáků k technickým oborům (z případových studií)

FRIEDMANN, Zdeněk

Základní údaje

Originální název

K možnostem podpory orientace žáků k technickým oborům (z případových studií)

Název anglicky

Towards the possibilities of support pupils´ orientation to technical fields (the case studies)

Autoři

FRIEDMANN, Zdeněk

Vydání

Moderní technologie ve výuce, 2009

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5092-1

Klíčová slova česky

Volba profese; kariérové poradenství; školní poradenství

Klíčová slova anglicky

Career choice; vocational guidance; school counselling
Změněno: 11. 1. 2010 09:54, doc. PhDr. Zdeněk Friedmann, CSc.

Anotace

V originále

Příspěvek přináší dílčí výsledky z rozsáhlého (7 letého) výzkumného projektu realizovaného na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně, který je zaměřen na problematiku vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Hlavním cílem prezentované části výzkumu je poznat okolnosti a specifika profesní volby u dětí se speciální vzdělávací potřebou a možnosti podpory zaměření k technickým oborům. Autoři volili kombinace kvantitativních a kvalitativních přístupů; v příspěvku nabízejí dílčí výstupy z realizovaných tří případových studií vybraných dětí základních škol.

Anglicky

The paper presents preliminary results of an extensive (7-year long) research project conducted at the Faculty of Education Masaryk University in Brno focused on education of children with special educational needs. The primary aim of the presented part of the research is to identify the circumstances and specificity of career choice in children with special educational needs and the possibilities of support pupils orientation to technical fields. The authors chose combinations of quantitative and qualitative approaches; in the paper they present particular outcomes of three case studies of selected primary school children.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání