k 2009

Fonetická a fonologická kompetence u žáků se specifickými vývojovými poruchami učení a chování na základních školách a její rozvoj

GRENAROVÁ, Renée

Basic information

Original name

Fonetická a fonologická kompetence u žáků se specifickými vývojovými poruchami učení a chování na základních školách a její rozvoj

Name in Czech

Fonetická a fonologická kompetence u žáků se specifickými vývojovými poruchami učení a chování na základních školách a její rozvoj

Name (in English)

Development of Phonetic Development of Development of Phonetic and Phonological Competence in Russian Language Teaching to Pupils with with Specific Learning and Education Difficulties at Primary Schools and Posibility of its Development

Edition

Mezinárodní konference XXVII International Colloquium on the Management of Educational Process, 2009

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

cizojazyčná výuka; žáci se specifickými porucahmi učení; výuka ruskému jazyku; teoretické východisko; příklady aktivit

Keywords in English

teaching foreign language; pupils with specific learning difficulties; teaching Russian language; theoretical introduction; examples of activites
Změněno: 16/3/2011 15:57, PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek se týkal využití prvků dramatické výchovy v cizojazyčné výuce, s přihlédnutím k potřebám a možnostem žáků se specifickými poruchami učení. Po stručném uvedení teoretických východisek byly prezentovány příklady aktivit.

In English

The presentation focused on drama elements in foreign language teaching with regrad to the needs and opportunities of the learners with SLD. After a theoretical introduction examples of activites weer described and practised.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education