B 2009

Metodika tvorby a využívání didaktických prostředků propagujících vědu, techniku a profesní kariéru: Tvorba výukových pořadů a pracovních listů a jejich následné využití při výuce na ZŠ

VACULOVÁ, Ivana, Marta SVOBODOVÁ, Petr SLÁDEK, Petr BENEŠOVSKÝ, Renáta BEDNÁROVÁ et. al.

Základní údaje

Originální název

Metodika tvorby a využívání didaktických prostředků propagujících vědu, techniku a profesní kariéru: Tvorba výukových pořadů a pracovních listů a jejich následné využití při výuce na ZŠ

Název anglicky

Methodology of development and use of teaching resources that promote science, technology and professional career: Creating educational programs and worksheets and their subsequent use in teaching at primary schools

Autoři

VACULOVÁ, Ivana (203 Česká republika), Marta SVOBODOVÁ (203 Česká republika), Petr SLÁDEK (203 Česká republika, garant), Petr BENEŠOVSKÝ (203 Česká republika), Renáta BEDNÁROVÁ (203 Česká republika), Ladislav DVOŘÁK (203 Česká republika), Denisa KAWULOKOVÁ (203 Česká republika), Tomáš MILÉŘ (203 Česká republika), Petr NOVÁK (203 Česká republika), Pavel PECINA (203 Česká republika) a Jiří ŠIBOR (203 Česká republika)

Vydání

1. vyd. Olomouc, 129 s. 2009

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/09:00038357

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5089-1

Klíčová slova česky

metodika; didaktické prostředky

Klíčová slova anglicky

methodology; didactics resources

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 18. 6. 2010 13:22, Mgr. Martina Dvořáková

Anotace

V originále

Publikace je výsledkem výzkumného projektu NPV II -2E08026 Metodika tvorby a využívání didaktických prostředků propagujících vědu,techniku a profesní kariéru. Nezájem mladé generace o tato povolání představuje velký společenský problém, který vede k nedostateku kvalifikovaných výzkumných pracovníků a techniků. V současnosti se sice na základních školách používají některé postupy, avšak slouží především pro zatraktivnění vlastního učiva a vazba na praktické aplikace stojí spíše v pozadí a bývá hodně obecná. Materiály, které by propagovaly konkrétní technické odvětví,téměř neexistují a je tedy třeba, zaměřit se na jejich tvorbu. Právě tomuto účelu má posloužit předkládaná metodická příručka obsahující obecné i konkrétní informace týkající se nejen tvorby, ale i používání vybraných didaktických prostředků(výukových pořadů a pracovních listů) propagujících technické disciplíny. Jako modelový příklad posloužila propagace textilního průmyslu. Pilotní výsledky byly ověřeny na vzorku žáků ZŠ.

Anglicky

Publication is the result of the research project NPV II-2E08026 Methodology for the development and use of teaching resources that promote science, technology and professional career. Lack of interest from the young generation about these professions is a big social problem, which leads to a lack of skilled researchers and technicians. Some approaches are used primarily for attracting their own curriculum and the link to practical applications is rather in the background and is very general. Materials that promote specific technical sector, almost non-existent and therefore need to focus on their creative work. It is to this end is served by the present method manual containing general and specific information concerning not only the creation, but also the use of selected teaching resources (educational programs and worksheets) promoting technical disciplines. Served as a model to promote the textile industry. Pilot results were verified on a sample of elementary school pupils.

Návaznosti

2E08026, projekt VaV
Název: Vývoj a pilotní odzkoušení metodiky pro vytváření a používání didaktických prostředků propagujících technické disciplíny a výzkum ve výuce na základních školách
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Vývoj a pilotní odzkoušení metodiky pro vytváření a používání didaktických prostředků propagujících technické disciplíny a výzkum ve výuce na základních školách