2009
Co víme o výukovém dialogu?
ŠEĎOVÁ, KláraZákladní údaje
Originální název
Co víme o výukovém dialogu?
Název anglicky
What do we know about classroom dialogue?
Autoři
ŠEĎOVÁ, Klára (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Studia paedagogica, Brno, Masarykova univerzita, 2009, 1803-7437
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/09:00029789
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
pedagogická komunikace; výukový dialog; charakteristiky výukového dialogu; autentický dialog
Klíčová slova anglicky
educational communicationů classroom dialogue; characteristics of classroom dialogue; genuine dialogue
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 14. 3. 2011 13:24, prof. Mgr. Klára Šeďová, Ph.D.
V originále
Příspěvek představuje teoretickou studii zaměřenou na fenomén výukového dialogu. Text sumarizuje charakteristické vlastnosti výukového dialogu ve školním prostředí tak, jak byly popsány ve vybraných empirických výzkumech českých i zahraničních badatelů. Autoři těchto empirických studií konstatují existenci obecného vzorce výukového dialogu, dosud však nebylo vysvětleno, jakým způsobem a na základě jakých mechanismů se tento obecný vzorec udržuje. Zároveň víme jen málo o tom, jakým způsobem se individuální vlastnosti učitele promítají do podoby jeho komunikace se žáky.
Anglicky
The paper is a theoretical study focused on classroom dialogue. It summarized the features characterizing classroom dialogue in formal education as they have been mapped in selected empirical studies by Czech and foreign scholars. The authors of these empirical studies claim there is a general pattern to classroom dialogue but no accounts of how and based on which mechanisms the general pattern has been maintained have been available. Little has been known of how individual characteristics of a teacher are reflected in her/his communication with students.
Návaznosti
GA406/09/0752, projekt VaV |
|