2009
Elearning ve školním vzdělávání
ZOUNEK, JiříZákladní údaje
Originální název
Elearning ve školním vzdělávání
Název anglicky
Elearning in schooling
Autoři
ZOUNEK, Jiří (203 Česká republika, garant)
Vydání
Praha, Pedagogická encyklopedie, od s. 277-281, 5 s. 2009
Nakladatel
Portál
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/09:00029800
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-7367-546-2
Klíčová slova česky
elearning; blended learning; školská politika; ICT; pedagogika; didaktika; učební objekty; kvalita; standardy; teorie
Klíčová slova anglicky
elearning; blended learning; ICT; educational sciences; theory; quality; learning objects
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 14. 4. 2010 22:50, doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.
V originále
Heslo v Pedagogické encyklopedii se zabývá problematikou elearningu, kterou nahlíží z několika perspektiv. Pozornost je věnována jak východiskům elearningu v oblasti pedagogicko - didaktické a oblasti technologické, tak i vymezení dvou klíčových pojmů: elearning a blended learning. Zmíněna je rovněž oblast školské politiky na národní i mezinárodní úrovni, protože ta vytváří široký rámec nejenom pro současné aktivity, ale i pro budoucí rozvoj elearningu. Na silné a slabé stránky elearningu se orientuje další část, která naznačuje možné cesty rozvoje i případné bariéry v používání ICT ve vzdělávání. V závěru je věnována pozornost vzdělávacím objektům, autorským právům, kvalitě, standardům, ale také výzkumu v oblasti elearningu.
Anglicky
The entry in Encyclopedie of Educational Sciences is concerned with the theme of e-learning, which it approaches from a number of different perspectives. It considers both the starting-points of e-learning - the educational-didactic field and the technological field, and the definition of the two key terms - e-learning and blended learning. It also looks at educational policy at the national and international level, because it is that creates the broad framework not only for current activities but also for the future development of e-learning. The final section deals with the strong and weak sides of e-learning, indicating potential barriers to the use of ICT in education. The article likewise refers to several possible fields of educational research.
Návaznosti
GA406/06/1022, projekt VaV |
|