POLEDŇOVÁ, Ivana a Zdenka STRÁNSKÁ. Problémy v sociální adaptaci dětí s dyslexií. In Sociální pedagogika ve střední Evropě, současný stav a perspektivy. Sborník příspěvků z mezinárodní konference. 1. vyd. Brno: Institut mezioborových studií Brno, 2009, s. 489-494. ISBN 978-80-87182-08-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Problémy v sociální adaptaci dětí s dyslexií
Název česky Problémy v sociální adaptaci dětí s dyslexií
Název anglicky Problems in social adaptation of children with dyslexia
Autoři POLEDŇOVÁ, Ivana (203 Česká republika, garant, domácí) a Zdenka STRÁNSKÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Sociální pedagogika ve střední Evropě, současný stav a perspektivy. Sborník příspěvků z mezinárodní konference. od s. 489-494, 6 s. 2009.
Nakladatel Institut mezioborových studií Brno
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14230/09:00038599
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
ISBN 978-80-87182-08-6
Klíčová slova česky sociální adaptace; dyslexie
Klíčová slova anglicky social adaptation; dyslexia
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D., učo 1130. Změněno: 24. 1. 2013 10:12.
Anotace
Dyslexie či šířeji tzv. specifické poruchy učení jsou jedním z aktuálních problémů současného školství. Příspěvek vychází ze systémově pojatého konceptu tzv. Začarovaného kruhu poruch učení, který předpokládá propojenost několika systémů: systému sebehodnocení dítěte, systému rodinných nároků a očekávání a systému školy se svými výkonovými nároky. Zabývá se rovněž péčí o tyto děti a zdůrazňuje význam osobnosti učitele.
Anotace anglicky
Dyslexia or widely known as specific learning disorders are one of the actual problems of contemporary education. The study is based on the concept-based system-called vicious circle of learning disorders, which provides interconnection of several systems: child's self-assessment system, a system of family demands and expectations and the school with their demands on the child's school performance. The study also deals with the care of these children and stresses the importance of teacher personality.
Návaznosti
MSM0021622406, záměrNázev: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
VytisknoutZobrazeno: 27. 4. 2024 05:51