PAVLOVSKÁ, Marie and Věra VOJTOVÁ. Institutional Care Home Based Strategies for Intervention. In Marie VÍTKOVÁ, Věra VOJTOVÁ et al. Education of Socially Disadvantaged Pupils Across Europe. 1st ed. Brno: MU, 2009, p. 127–140. Speciální pedagogika. ISBN 978-80-210-5106-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Institutional Care Home Based Strategies for Intervention.
Name in Czech Strategie intervence u dětí v dětských domovech
Authors PAVLOVSKÁ, Marie (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Věra VOJTOVÁ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Education of Socially Disadvantaged Pupils Across Europe. p. 127–140, 14 pp. Speciální pedagogika, 2009.
Publisher MU
Other information
Original language English
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00038616
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5106-5
Keywords (in Czech) dysfunkční rodina; děti v riziku poruch chování; sociálně znevýhodněné děti; děti v riziku; dětský domov; intervence; faktory prevence; copingové startegie;
Keywords in English Dysfunctional family; children at risk for behavioural disorder; socially disadvantaged children; children at risk; institutional care home; intervention; preventative factors; coping strategies;
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 19/7/2013 09:28.
Abstract
The chapter describes the specific aspects that pose a risk for the development of behavioural disorders in children from institutionalised care homes. It presents a concept of a qualitative intervention research based on the application of reinforcing elements. These factors help children in institutionalised care homes develop coping strategies and help prevent the development of behavioural disorders.
Abstract (in Czech)
Kapitola pojednává o specifických aspektech ve vývoji chování dětí v dětských domovech, které jsou rizikem pro rozvoj poruch chování. Představujeme koncept kvalitativního výzkumu intervence u těchto dětí s využitím posilujících faktorů, které pomáhají rozvíjet strategie zvládání a předcházet rozvoji poruch chování.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 25/5/2024 22:35