u 2001

Pedagogický seminář Filozofické fakulty Masarykovy univerzity v meziválečném období

ZOUNEK, Jiří

Základní údaje

Originální název

Pedagogický seminář Filozofické fakulty Masarykovy univerzity v meziválečném období

Název anglicky

Department of Education at the Faculty of Arts of the Masaryk University in the Years between the World Wars

Autoři

ZOUNEK, Jiří (203 Česká republika, garant)

Vydání

Brno, 213 s. 2001

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Účelové publikace

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/01:00038815

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

dějiny pedagogiky; dějiny školství; terciární vzdělávání

Klíčová slova anglicky

history of education; terciary education
Změněno: 1. 2. 2010 20:32, doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.

Anotace

V originále

Předkládaná studie se snaží objasnit události okolo vzniku a rozvoje Pedagogického semináře v období ohraničeném dvěma světovými válkami. Celá práce je založena na studiu dostupné literatury a především archívních materiálů. O dějinách meziválečného Pedagogického semináře bylo publikováno mnoho studií a článků, avšak téměř žádná práce se nevěnovala detailně budování semináře jako instituce, která vytvořila základ pro rozvoj pedagogiky jako vědy na brněnské univerzitě.

Anglicky

The author focuses on the process of establishing the Department of Education at the Faculty of Arts, Masaryk University in Brno, and observes its development in the years between the World Wars. The book explores available publications and, above all, archival materials. The author follows the process of building up the Department as an institution that created conditions for the development of educational science at Masaryk University. He also deals with the personalities from the Department, especially with its founder and leading personality, Otokar Chlup. Further, he analyses the contributions of Jan Uher, Stanislav Velinský and Josef Dvořáček to the develop-ment of the Department of Education.