D 2009

Postoje vysokoškolských učitelů k terciárnímu vzdělávání studentů se sluchovým postižením.

DOLEŽALOVÁ, Lenka

Basic information

Original name

Postoje vysokoškolských učitelů k terciárnímu vzdělávání studentů se sluchovým postižením.

Name in Czech

Postoje vysokoškolských učitelů k terciárnímu vzdělávání studentů se sluchovým postižením.

Name (in English)

Attitudes of University Teachers to Tertiary Education of Students with Hearing Impairments.

Authors

DOLEŽALOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students. 16 pp. 2009

Publisher

Masarykva univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/09:00038853

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-188-1

Keywords (in Czech)

sluchově postižený, neslyšící, komunikace sluchově postižených, odezírání, znakový jazyk, tlumočník znakového jazyka, vzdělávání osob se sluchovým postižením v České republice, terciární vzdělávání, poradenství pro jedince se speciálními vzdělávacími potřebami.

Keywords in English

Education of pupils with hearing impairment in the Czech Republic tertiary education counselling for persons with special education needs
Změněno: 4/2/2010 11:07, PhDr. Lenka Vrbecká Doležalová, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek prezentuje výsledky výzkumného šetření zaměřeného na problematiku terciárního vzdělávání studentů se sluchovým postižením, jeho specifika a komunikační techniky užívané mezi vyučujícími na vysoké škole a studenty se sluchovým postižením. Dominantním cílem provedeného výzkumu bylo analyzovat postoje vysokoškolských učitelů na všech fakultách Masarykovy univerzity k terciárnímu vzdělávání studentů se sluchovým postižením a vytvoření manuálu základních postupů jednání se studentem se sluchovým postižením na vysoké škole.

In English

This paper presents results of the research, which was focused on the dilemma of the tertiary education of hearing impaired students, its specificity, communicative techniques used by the university teachers and the students with hearing impairment. It has been the major aim of the research which was carried out, to analyse attitudes of university teachers at all faculties of Masaryk University towards the tertiary education of hearing-impaired students at university. This paper presents results of the research, which was focused on the dilemma of the tertiary education of hearing impaired students, its specificity, communicative techniques used by the university teachers and the students with hearing impairment. It has been the major aim of the research which was carried out, to analyse attitudes of university teachers at all faculties of Masaryk University towards the tertiary education of hearing-impaired students at university. This paper presents results of the research, which was focused on the dilemma of the tertiary education of hearing impaired students, its specificity, communicative techniques used by the university teachers and the students with hearing impairment. It has been the major aim of the research which was carried out, to analyse attitudes of university teachers at all faculties of Masaryk University towards the tertiary education of hearing-impaired students at university. This paper presents results of the research, which was focused on the dilemma of the tertiary education of hearing impaired students, its specificity, communicative techniques used by the university teachers and the students with hearing impairment. It has been the major aim of the research which was carried out, to analyse attitudes of university teachers at all faculties of Masaryk University towards the tertiary education of hearing-impaired students at university.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education