VACULOVÁ, Ivana. Proces osvojování fyzikálních dovedností žáků ve výzkumných otázkách. In ACTA FACULTATIS PAEDAGOGICAE UNIVERSITATIS TYRNAVIENSIS, Séria D VEDY O VYCHOVE A VZDELÁVANÍ. Trnava: Pedagogická fakulta TU, 2009, s. 63-81. ISBN 978-80-8082-324-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Proces osvojování fyzikálních dovedností žáků ve výzkumných otázkách
Název česky Proces osvojování fyzikálních dovedností žáků ve výzkumných otázkách
Název anglicky Acquisition of physical skills in research questions
Autoři VACULOVÁ, Ivana (203 Česká republika, garant).
Vydání Trnava, ACTA FACULTATIS PAEDAGOGICAE UNIVERSITATIS TYRNAVIENSIS, Séria D VEDY O VYCHOVE A VZDELÁVANÍ, od s. 63-81, 19 s. 2009.
Nakladatel Pedagogická fakulta TU
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/09:00038895
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-8082-324-5
Klíčová slova česky Dovednosti; osvojování dovedností; etapy procesu osvojování dovedností; výuka fyziky; didaktický test; videostudie; kategoriální systém
Klíčová slova anglicky Skills; skill acquisition; stages of the skill acquisition; physics instruction; didactic test; video study; system of categories
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Ivana Medková, Ph.D., učo 63881. Změněno: 21. 6. 2010 09:50.
Anotace
Přírodovědné dovednosti jsou důležitou součástí vzdělání každého člověka. Proto je důležité je rozvíjet již u žáků základní školy. Předkládaná studie se zkoumá proces osvojování dovedností žáků ve výuce fyziky na základní škole. Tento proces probíhá v několika etapách: motivační, orientační, krystalizační, dotvářecí a integrační. Prostřednictvím didaktického testu byla zkoumána úroveň dovedností žáků a prostřednictvím videostudie bylo posuzováno postavení učebních úloh v procesu osvojování dovedností.
Anotace anglicky
Science skills are important part of the education of every human being. It is therefore essential to develop them already in basic school pupils. The present study deals with the topic of physics skills acquisition of elementary school pupils. This acquisition consists of several phases: motivation, orientation, crystallisation, completion and integration. The research was carried out using didactic tests and videostudies. Using didactic test, the level of pupil`s skills was assessed. Video study of the physics education investigates the role of the learning tasks in the process of skill acquirement.
VytisknoutZobrazeno: 6. 5. 2024 07:51