J 2009

(Ne)jen do Krnova za 70mm filmy : přehlídka 70mm filmů : Ves(mír) je náš svět

KOKEŠ, Radomír a Jakub KLÍMA

Základní údaje

Originální název

(Ne)jen do Krnova za 70mm filmy : přehlídka 70mm filmů : Ves(mír) je náš svět

Název anglicky

(Not) Only to Krnov to See 70mm Films

Autoři

KOKEŠ, Radomír (203 Česká republika, garant, domácí) a Jakub KLÍMA (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Iluminace. Časopis pro teorii, historii a estetiku filmu, Praha, Národní filmový archiv, 2009, 0862-397X

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

Písemnictví, masmedia, audiovize

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/09:00051294

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova anglicky

70mm film; festival; cinephilia; technophilia
Změněno: 19. 3. 2012 16:41, Mgr. Radomír D. Kokeš, Ph.D.

Anotace

V originále

Studie ve stručnosti nastiňuje dějiny 70mm formátu, představuje počátek uvádění 70mm filmů v tehdejším Československu a zabývá se dobovou a aktuální kinofikací v ČR. Věnuje se novodobým formám evropských přehlídek širokoúhlých filmů, přičemž v centru analýzy stojí 70mm seminář v Krnově a jeho cesta od technofilie k cinefilii. Výsledkem studie je zhodnocení několikaletého působení tohoto lokálního festivalu a definice "spojování přístupů" jako klíčové vlastnosti. Zkoumaný festivalový fenomén v sobě postupně skloubil tři přístupy jak divácké základně tak k uváděným filmům: technofilní a cinefilní, vzdělávací a zábavní, lokální a mezinárodní.

Anglicky

Firstly, presented study focuses on the history of 70mm film format. Secondly, it aims at inception of 70mm exhibition in CSSR as well as at contemporary 70mm theater houses network across Europe and the Czech Republic. Furthermore, the analysis is mainly concerned with local (czech) version of 70mm film festival in Krnov and brings to light it's journey from technophilia to cinephilia. The key conclusion can be summarized as follows: analysed event gradually combined three approaches towards audiences and films: technophilic and cinephilic; educational and entertaining; local and international.