2009
(Ne)jen do Krnova za 70mm filmy : přehlídka 70mm filmů : Ves(mír) je náš svět
KOKEŠ, Radomír a Jakub KLÍMAZákladní údaje
Originální název
(Ne)jen do Krnova za 70mm filmy : přehlídka 70mm filmů : Ves(mír) je náš svět
Název anglicky
(Not) Only to Krnov to See 70mm Films
Autoři
KOKEŠ, Radomír (203 Česká republika, garant, domácí) a Jakub KLÍMA (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Iluminace. Časopis pro teorii, historii a estetiku filmu, Praha, Národní filmový archiv, 2009, 0862-397X
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/09:00051294
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky
70mm film; festival; cinephilia; technophilia
Změněno: 19. 3. 2012 16:41, Mgr. Radomír D. Kokeš, Ph.D.
V originále
Studie ve stručnosti nastiňuje dějiny 70mm formátu, představuje počátek uvádění 70mm filmů v tehdejším Československu a zabývá se dobovou a aktuální kinofikací v ČR. Věnuje se novodobým formám evropských přehlídek širokoúhlých filmů, přičemž v centru analýzy stojí 70mm seminář v Krnově a jeho cesta od technofilie k cinefilii. Výsledkem studie je zhodnocení několikaletého působení tohoto lokálního festivalu a definice "spojování přístupů" jako klíčové vlastnosti. Zkoumaný festivalový fenomén v sobě postupně skloubil tři přístupy jak divácké základně tak k uváděným filmům: technofilní a cinefilní, vzdělávací a zábavní, lokální a mezinárodní.
Anglicky
Firstly, presented study focuses on the history of 70mm film format. Secondly, it aims at inception of 70mm exhibition in CSSR as well as at contemporary 70mm theater houses network across Europe and the Czech Republic. Furthermore, the analysis is mainly concerned with local (czech) version of 70mm film festival in Krnov and brings to light it's journey from technophilia to cinephilia. The key conclusion can be summarized as follows: analysed event gradually combined three approaches towards audiences and films: technophilic and cinephilic; educational and entertaining; local and international.