HAVELKOVÁ, Marie, Petr KACHLÍK, Pavel MENŠÍK and Lenka PROCHÁZKOVÁ. ŠKOLNÍ PROSTŘEDÍ A OCHRANA ZDRAVÍ ŽÁKŮ (SCHOOL ENVIRONMENT AND PUPILS´ HEALTH PROTECTION). In ČESKÝ PEDAGOGICKÝ VÝZKUM V MEZINÁRODNÍM KONTEXTU Sborník příspěvků XVII. ročníku celostátní konference ČAPV , Ed.:. Zuzana Sikorová, Martin Malčík,Karel Pavlica . 1st ed. Ostrava: Pedagogická fakulta OU (C) 2010, 2010, p. 494-501. ISBN 978-80-7368-769-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name ŠKOLNÍ PROSTŘEDÍ A OCHRANA ZDRAVÍ ŽÁKŮ
Name in Czech ŠKOLNÍ PROSTŘEDÍ A OCHRANA ZDRAVÍ ŽÁKŮ
Name (in English) SCHOOL ENVIRONMENT AND PUPILS´ HEALTH PROTECTION
Authors HAVELKOVÁ, Marie (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Petr KACHLÍK (203 Czech Republic, belonging to the institution), Pavel MENŠÍK (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Lenka PROCHÁZKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Ostrava, ČESKÝ PEDAGOGICKÝ VÝZKUM V MEZINÁRODNÍM KONTEXTU Sborník příspěvků XVII. ročníku celostátní konference ČAPV , Ed.:. Zuzana Sikorová, Martin Malčík,Karel Pavlica . p. 494-501, 8 pp. 2010.
Publisher Pedagogická fakulta OU (C) 2010
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00043357
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7368-769-4
Keywords (in Czech) učitelé,- prostředí základní školy - poruchy imunitního systému - alergické dítě - astmatické dítě - zdravotní potíže - první pomoc
Keywords in English teachers - primary school environment - immune system disorders - allergic child - asthmatic child - health problem - first aid
Changed by Changed by: PhDr. Mgr. Lenka Adámková, Ph.D., učo 92125. Changed: 9/3/2011 21:23.
Abstract
Příspěvek se zabývá úlohou, kterou by měla mít škola při podpoře zdraví žáků trpících chronickou poruchou imunitního systému. Metodou anonymních dotazníků rozeslaných třídním učitelům vybraných základních škol v Jihomoravském regionu bylo zjišťováno, zda a jak jsou pedagogové informováni o tom, že mají ve třídě žáka s poruchou imunitního systému. Dále bylo zkoumáno, zda školní prostředí vyhovuje těmto chronicky nemocným žákům.
Abstract (in English)
This contribution investigates recognizes, how the school environment meets the needs of the pupils with immunity system dysfunction. By the anonymous questionnaire survey technique, by which the question-forms were sent to the form masters in South Moravia region it was discovered, if and how the teachers are informed about the fact, that there is a pupil with immunity system dysfunction in their class. Furthermore it was researched, how the school environment meets the requirements of such chronic pupil patients.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 27/5/2024 12:47