2009
Učení pro pracoviště. Prostor pro uplatnění konceptu workplace learning v českém prostředí.
NOVOTNÝ, PetrZákladní údaje
Originální název
Učení pro pracoviště. Prostor pro uplatnění konceptu workplace learning v českém prostředí.
Název anglicky
Workplace Learning. Possibilities to apply the concept of workplace learning in the Czech environment.
Autoři
NOVOTNÝ, Petr (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, 152 s. 2009
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/09:00030156
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-210-5116-4
Klíčová slova česky
učení pro pracoviště;workplace learning
Klíčová slova anglicky
workplace learning
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 16. 10. 2012 13:52, Mgr. Martina Dvořáková
V originále
Tato kniha předkládá čtenáři teoretickou i empirickou analýzu k tématu workplace learning. Toto označení je zde pro neexistenci lepšího vyjádření do české jazyka překládáno jako "učení pro pracoviště". Text se odvíjí od dvou, v principu jednoduchých, tezí: První teze říká, že pracoviště je učebním prostředím a místem, které zpravidla spoludefinuje komunitu, v níž probíhá učení. A přestože je učení až na výjimky pouze vedlejším procesem na pracovišti, je bytostně spojeno s výkonem práce coby procesem primárním, a s mnoha aspekty fungování pracoviště jako součásti organizace, např. s úsilím o efektivitu práce a s inovačními procesy. Druhá teze doplňuje první a zní: učení pro pracoviště se neodehrává pouze na pracovišti, může se odehrávat i mimo ně (např. ve vzdělávacích institucích) případně v prostorách "mezi" pracovištěm a vnějším světem (např. v rámci sociálních kontaktů příslušníků pracoviště mimo pracoviště samotné). Klíčem pro vymezení učení pro pracoviště tedy není prostor, ale funkční vazba procesu učení k dění na pracovišti.
Anglicky
This book presents the reader with theoretical and empirical analysis on the topic of workplace learning. This expression is for lack of a better expression in Czech language literally translated as "learning for the workplace". The text derives from two essentially simple theses: The first thesis says that the workplace is a learning environment and a place that normally co-defines a community in which learning takes place. And in spite of the fact that learning is, with only a few exceptions, the secondary process in the workplace, it is inherently linked to work performance as the primary process and with many aspects of the functioning of the workplace as part of the organization, such as efforts to efficiency and innovation processes. The second argument complements the first and says: learning for the workplace does not take place only in the workplace. The key to the definition of workplace learning is not a space, but functional link of the learning process to what happens in the workplace.
Návaznosti
1J017/04-DP2, projekt VaV |
|