B 2009

Učení pro pracoviště. Prostor pro uplatnění konceptu workplace learning v českém prostředí.

NOVOTNÝ, Petr

Základní údaje

Originální název

Učení pro pracoviště. Prostor pro uplatnění konceptu workplace learning v českém prostředí.

Název anglicky

Workplace Learning. Possibilities to apply the concept of workplace learning in the Czech environment.

Autoři

NOVOTNÝ, Petr (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, 152 s. 2009

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/09:00030156

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-210-5116-4

Klíčová slova česky

učení pro pracoviště;workplace learning

Klíčová slova anglicky

workplace learning

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 16. 10. 2012 13:52, Mgr. Martina Dvořáková

Anotace

V originále

Tato kniha předkládá čtenáři teoretickou i empirickou analýzu k tématu workplace learning. Toto označení je zde pro neexistenci lepšího vyjádření do české jazyka překládáno jako "učení pro pracoviště". Text se odvíjí od dvou, v principu jednoduchých, tezí: První teze říká, že pracoviště je učebním prostředím a místem, které zpravidla spoludefinuje komunitu, v níž probíhá učení. A přestože je učení až na výjimky pouze vedlejším procesem na pracovišti, je bytostně spojeno s výkonem práce coby procesem primárním, a s mnoha aspekty fungování pracoviště jako součásti organizace, např. s úsilím o efektivitu práce a s inovačními procesy. Druhá teze doplňuje první a zní: učení pro pracoviště se neodehrává pouze na pracovišti, může se odehrávat i mimo ně (např. ve vzdělávacích institucích) případně v prostorách "mezi" pracovištěm a vnějším světem (např. v rámci sociálních kontaktů příslušníků pracoviště mimo pracoviště samotné). Klíčem pro vymezení učení pro pracoviště tedy není prostor, ale funkční vazba procesu učení k dění na pracovišti.

Anglicky

This book presents the reader with theoretical and empirical analysis on the topic of workplace learning. This expression is for lack of a better expression in Czech language literally translated as "learning for the workplace". The text derives from two essentially simple theses: The first thesis says that the workplace is a learning environment and a place that normally co-defines a community in which learning takes place. And in spite of the fact that learning is, with only a few exceptions, the secondary process in the workplace, it is inherently linked to work performance as the primary process and with many aspects of the functioning of the workplace as part of the organization, such as efforts to efficiency and innovation processes. The second argument complements the first and says: learning for the workplace does not take place only in the workplace. The key to the definition of workplace learning is not a space, but functional link of the learning process to what happens in the workplace.

Návaznosti

1J017/04-DP2, projekt VaV
Název: Vzdělávání dospělých v různých fázích životního cyklu: priority, příležitosti a možnosti rozvoje
Investor: Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR, Vzdělávání dospělých v různých fázích životních cyklu: priority, příležitosti a možnosti rozvoje