PROCHÁZKOVÁ, Lenka, Marie HAVELKOVÁ and Petr KACHLÍK. VZDĚLÁVÁNÍ A KOMUNIKACE NADANÝCH ŽÁKŮ V MLADŠÍM ŠKOLNÍM VĚKU (EDUCATION AND COMMUNICATION OF TALENTED PUPILS IN JUNIOR SCHOOL AGE). In Český pedagogický výzkum v mezinárodním kontextu Sborník příspěvků. 1st ed. Ostrava: Pedagogická fakulta OU, 2010, p. 546 - 556, 10 pp. ISBN 978-80-7368-769-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name VZDĚLÁVÁNÍ A KOMUNIKACE NADANÝCH ŽÁKŮ V MLADŠÍM ŠKOLNÍM VĚKU
Name in Czech VZDĚLÁVÁNÍ A KOMUNIKACE NADANÝCH ŽÁKŮ V MLADŠÍM ŠKOLNÍM VĚKU
Name (in English) EDUCATION AND COMMUNICATION OF TALENTED PUPILS IN JUNIOR SCHOOL AGE
Authors PROCHÁZKOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Marie HAVELKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Petr KACHLÍK (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Ostrava, Český pedagogický výzkum v mezinárodním kontextu Sborník příspěvků, p. 546 - 556, 10 pp. 2010.
Publisher Pedagogická fakulta OU
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00043359
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7368-769-4
Keywords (in Czech) nadaní žáci; komunikace; vzdělávání nadaných žáků
Keywords in English gifted children; communication; education of gifted children
Changed by Changed by: PhDr. Mgr. Lenka Adámková, Ph.D., učo 92125. Changed: 9/3/2011 21:25.
Abstract
Příspěvek se zabývá problematikou výchovy a vzdělávání nadaných žáků mladšího školního věku. Popisuje dílčí výsledky dotazníkového šetření, v němž byla mimo jiné zkoumána specifika komunikace nadaných žáků. Komplexní výsledky výzkumu mohou přispět ke zvýšení informovanosti o nadaných žácích v edukačním procesu, jelikož specifické potřeby nadaných jedinců je třeba poznávat a reagovat na ně.
Abstract (in English)
This contribution deals with the education of junior school age and talented pupils problems. It describes partial questionnaire survey results, in which were furthermore the specifics of communication of talented pupils recognized. The complex results of this research can contribute to better information and knowledge about talented pupils in educational process, because it is necessary to identify and react on the specific needs of talented individuals.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 27/5/2024 17:54