JŮVA, Vladimír. Vzdělávání sportovních trenérů. In Český pedagogický výzkum v mezinárodním kontextu. 1. vyd. Ostrava: Pedagogická fakulta OU, 2010, s. 223-232. ISBN 978-80-7368-769-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vzdělávání sportovních trenérů
Název česky Vzdělávání sportovních trenérů
Název anglicky Coach education
Autoři JŮVA, Vladimír (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Ostrava, Český pedagogický výzkum v mezinárodním kontextu, od s. 223-232, 10 s. 2010.
Nakladatel Pedagogická fakulta OU
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor Sport a aktivity volného času
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14510/10:00043367
Organizační jednotka Fakulta sportovních studií
ISBN 978-80-7368-769-4
Klíčová slova česky sportovní trenér; trenérství; trenérská profese; pedagogická odpovědnost; trenérské vzdělávání; výzkum trenérského vzdělávání
Klíčová slova anglicky coach; coaching; coach profession; pedagogical responsibility; coach education; research of coach education
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Eva Špillingová, učo 110713. Změněno: 26. 4. 2011 15:36.
Anotace
Příspěvek se zabývá vzděláváním a dalším vzděláváním sportovních trenérů, kteří jako pedagogičtí pracovníci podstatně determinují nejen sportovní, ale i volnočasové a vzdělávací aktivity zejména mladé generace. Úvodní část shrnuje současné tendence trenérského vzdělávání, které kladou důraz na osobnostní a sociální přípravu trenérů, na etické aspekty trenérství a na pedagogickou odpovědnost. Příspěvek dále analyzuje data z provedeného dotazníkové šetření. Oslovení sportovní trenéři často uvádějí, že je absolvované vzdělávání dobře připravilo po stránce teoretické, nedostatečně však na vlastní trenérskou praxi. Významnější roli by mělo sehrávat další trenérské vzdělávání, které by mělo pružněji reagovat zejména na aktuální problémy soudobé trenérské praxe.
Anotace anglicky
The paper deals with education and further education of coaches who as educators significantly determine not only sport activities but also leisure and educational activities primarily in young generation. The introductory part summarises current trends in coach education, which emphasise personality and social training of coaches, ethical aspects of coaching and pedagogical responsibility. Further, the paper analyses data from a questionnaire investigation. The addressed coaches often state that the education they completed prepared them well as regards theory, however concerning their coaching practice it was insufficient. A more significant role should be played by further coach education, which should more swiftly react to the current problems of coaching practice.
VytisknoutZobrazeno: 9. 5. 2024 22:11