D 2009

Sémiotické aspekty hudebního díla - teoretická východiska, možnosti, limity

SEDLÁČEK, Marek

Základní údaje

Originální název

Sémiotické aspekty hudebního díla - teoretická východiska, možnosti, limity

Název česky

Sémiotické aspekty hudebního díla - teoretická východiska, možnosti, limity

Název anglicky

Semiotic aspects of a musical work - theoretical base, the possibilities, limits

Autoři

SEDLÁČEK, Marek (203 Česká republika, garant)

Vydání

1. vyd. Bratislava, Prezentácie - konfrontácie 2009, od s. 65-69, 5 s. 2009

Nakladatel

Katedra teórie hudby a Centrum výskumu na HTF VŠMU

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/09:00039030

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-89454-01-3

Klíčová slova česky

sémiotika; hudba; Penderecki;

Klíčová slova anglicky

semiotics; music; Penderecki;
Změněno: 22. 2. 2010 19:59, doc. PhDr. Marek Sedláček, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek se zabývá hudební sémiotikou z teoretického i praktického hlediska. Zkoumá problematiku recepce, vychází z předpokladu hudebního díla jako specifického sdělení. Východiskem studie byly zanalyzované výsledky dotazníkového šetření žáků základních škol k problematice recepce artificiálních děl hudby 20. století (Žalozpěv obětem Hirošimy K. Pendereckého).

Anglicky

The paper deals with musical semiotics of theoretical and practical aspects. The author in this study researches the the issue of reception, assuming a musical work as a specific communication. The starting point of the study were the analyzed results of a questionnaire survey of primary school pupils on the issue of listening and understanding to compositions of the artistic music of the 20th century (e.g. K. Penderecki - To the Victims of Hiroshima).