2009
Sémiotické aspekty hudebního díla - teoretická východiska, možnosti, limity
SEDLÁČEK, MarekZákladní údaje
Originální název
Sémiotické aspekty hudebního díla - teoretická východiska, možnosti, limity
Název česky
Sémiotické aspekty hudebního díla - teoretická východiska, možnosti, limity
Název anglicky
Semiotic aspects of a musical work - theoretical base, the possibilities, limits
Autoři
SEDLÁČEK, Marek (203 Česká republika, garant)
Vydání
1. vyd. Bratislava, Prezentácie - konfrontácie 2009, od s. 65-69, 5 s. 2009
Nakladatel
Katedra teórie hudby a Centrum výskumu na HTF VŠMU
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/09:00039030
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-89454-01-3
Klíčová slova česky
sémiotika; hudba; Penderecki;
Klíčová slova anglicky
semiotics; music; Penderecki;
Změněno: 22. 2. 2010 19:59, doc. PhDr. Marek Sedláček, Ph.D.
V originále
Příspěvek se zabývá hudební sémiotikou z teoretického i praktického hlediska. Zkoumá problematiku recepce, vychází z předpokladu hudebního díla jako specifického sdělení. Východiskem studie byly zanalyzované výsledky dotazníkového šetření žáků základních škol k problematice recepce artificiálních děl hudby 20. století (Žalozpěv obětem Hirošimy K. Pendereckého).
Anglicky
The paper deals with musical semiotics of theoretical and practical aspects. The author in this study researches the the issue of reception, assuming a musical work as a specific communication. The starting point of the study were the analyzed results of a questionnaire survey of primary school pupils on the issue of listening and understanding to compositions of the artistic music of the 20th century (e.g. K. Penderecki - To the Victims of Hiroshima).