c 2010

Integrovaná přírodověda 1 - Jezdíme autem

SVATOŇOVÁ, Hana, Irena PLUCKOVÁ, Darina FOLTÝNOVÁ, Iva FRÝZOVÁ, Jaromír KOLEJKA et. al.

Basic information

Original name

Integrovaná přírodověda 1 - Jezdíme autem

Name (in English)

Integrated Science 1 - Going by car

Authors

SVATOŇOVÁ, Hana, Irena PLUCKOVÁ, Darina FOLTÝNOVÁ, Iva FRÝZOVÁ, Jaromír KOLEJKA, Libor LNĚNIČKA, Vladislav NAVRÁTIL, Aleš RUDA, Boris RYCHNOVSKÝ and Jindřiška SVOBODOVÁ

Edition

1. vyd. Brno, 55 pp. 2010

Publisher

MUNI Press

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-5105-8

Keywords (in Czech)

přírodověda, doprava, environmentální výchova;ESF

Keywords in English

Science, environmental education

Tags

Tags

Reviewed
Změněno: 10/1/2011 10:17, doc. RNDr. Boris Rychnovský, CSc.

Abstract

V originále

Jedná se o odborný a syntetický text pro učitele na téma Jezdíme autem. Autoři se zamýšlejí nad širšími souvislostmi automobilové dopravy – její historií, principem fungování, výrobou aut a jejím rozmístěním ve světě, potřebou paliva, jeho těžbou, zpracováním a přepravou, souvisejícími ekologickými dopady dopravy na krajinu a ovzduší apod. Text je pojat integrovaně a kreativně s ohledem na rozvoj syntetického myšlení čtenáře. Každou podkapitolu uzavírají otázky k zamyšlení a tzv. námětovník s konkrétními odkazy na připravené metodické a pracovní listy. Podporou zavedení do praxe je i zpracovaná tabulka vztahu podkapitol k průřezovým tématům podle RVP.

In English

Teacher s book encompasses scientific text dealing with Going by car topic. Authors ponder on wider relationship of automobile transport – history, functioning, automobile manufacturing and its world distribution, need of fuel, oil production, processing and transport, related ecological impact on the landscape and climate. Text is globally and creatively conceived having regard to synthesis development. Each chapter is replenished with questions and links to specific worksheets. Table dedicated to chapter relations to cross-section themes of new curriculum document is also a part of this publication.

Links

CZ.1.07/1.3.10/01.0013, interní kód MU
Name: Syntézou poznatků přírodních věd k rozvoji klíčových kompetencí učitelů s důrazem na realizaci kurikulární reformy (Acronym: Integrovaná přírodověda)
Investor: South-Moravian Region, By Means of Synthesis of Natural Sciences Knowledge to the Development of Teachers' Key Competences with Emphasis on Realization of Curricular Reform, 1.3 Further education of employees of schools and educational institutes